Infostart.hu
eur:
382.45
usd:
328.22
bux:
108484.96
2025. december 8. hétfő Mária
A háttérben az épülő új komáromi Duna-híd pillérei a szlovákiai Révkomáromban 2017. október 17-én. Ezen a napon rendezik az új híd létesítésének nyitóünnepségét Komáromban, a Monostori Erődben, a Dunai-bástyánál a magyar és a szlovák miniszterelnök részvételével. Előtérben a Duna felett átívelő, 500 méter hosszú, egyvágányú komáromi vasúti összekötő híd, amelytől 170 méterrel nyugatra épül meg az új híd.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Hatalmas fejlesztés a dunai személyhajózásban

Jövő őszre 900,57 millió forintból megújul Dömös, Esztergom, Komárom, Visegrád és Zebegény kikötője - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára.

Schanda Tamás közölte, hogy a személyforgalmi kikötők projektjéhez 500 millió forintot az ITM biztosít költségvetési és kohéziós forrásokból a Széchenyi 2020 Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében, vissza nem térítendő támogatásként. A fennmaradó részt a Mahart-PassNave Személyhajózási Kft. saját forrásból fedezi, megteremtve és fejlesztve a személyhajózás infrastrukturális feltételeit az érintett településeken - tette hozzá.

Komáromban új, 40 méteres úszóművet kötnek be, rendezik a környező területeket, parkoló és kiszolgáló helyiségek építésével teszik a kikötőt alkalmassá a szállodahajók teljes körű kiszolgálására. Esztergomban elbontják a romos épületeket, és a helyükön rendezvények befogadására is alkalmas kikötőt hoznak létre. A környezetet itt is zöldítik, kerékpártárolókkal és új utcabútorokkal szerelik föl. Zebegényben mederkotrással és a gyalogos közlekedést szolgáló út megépítésével egészül ki a beruházás, hogy a település bekapcsolódhasson a Dunakanyar hajós közlekedésébe.

Gyalogutat és új infrastruktúrát igényel a nagymarosi oldal vonatközlekedéséhez kapcsolódó dömösi átkelő is, Visegrádon pedig a már kiépített kapacitásokat bővítik. A medret itt is mélyítik, hogy a menetrendi járatok mellett a szállodahajók is ki tudjanak kötni - sorolta. Schanda Tamás a belföldi turizmus fejlesztésével, a kikapcsolódási lehetőségek bővítésével indokolta a beruházásokat. Várakozása szerint a hajóforgalom jelentősége növekedni fog az erősödő belföldi keresletnek köszönhetően, ezért - mint mondta - több forrásból is támogatják az ehhez szükséges fejlesztéseket.

A dunai gyorshajózás fejlesztésére a kormány 12,5 milliárd forintot különített el, a balatoni hajózás fejlesztésére pedig csaknem 7 milliárd forint jut - tette hozzá. Völner Pál a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnökeként üdvözölte, hogy az állam nem csak az új hajók vásárlását, hanem a kikötői fejlesztéseket is jelentős összegekkel segíti. Véleménye szerint a támogatást elsősorban az indokolja, hogy a költségek meghaladják a hajózási társaságok lehetőségeit. A Dunakanyar ráadásul kiemelt turisztikai célpont, ezért különösen fontos, hogy hogy ne csak közúton és vasúton, hanem hajóval is elérhető legyen, és ezzel is erősödjön a térség idegenforgalmi vonzereje - hangsúlyozta Völner Pál.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Létezik egy lakásprogram Magyarországon, amiről kevesen tudnak, de családok ezreinek ad menedéket

Létezik egy lakásprogram Magyarországon, amiről kevesen tudnak, de családok ezreinek ad menedéket

Egy hazai szervezet a klasszikus szociális bérlakás-programoknál tágabb, partnerségen alapuló integrált lakhatási és pénzügyi szolgáltatást kínál, adósságrendezéssel, mikrohitellel és testreszabott támogatással. Az MR Közösségi Lakásalap menedzseli a Nemzeti Eszközkezelő hagyatékából átvett ingatlanportfóliót, de közben szerződéses alapon kínál lakhatást más, a társadalom perifériájára szorult csoportoknak is. A szervezet két ügyvezetője, Major Gábor és Lutár Balázs beszéltek portfóliótisztításról, hitelezésről a hitelképteleneknek és a közhasznú társaság céljairól, terveiről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×