INFORÁDIÓ 
2021. január 21. csütörtök
Ágnes

kikötő

duna

innovációs és technológiai minisztérium

A háttérben az épülő új komáromi Duna-híd pillérei a szlovákiai Révkomáromban 2017. október 17-én. Ezen a napon rendezik az új híd létesítésének nyitóünnepségét Komáromban, a Monostori Erődben, a Dunai-bástyánál a magyar és a szlovák miniszterelnök részvételével. Előtérben a Duna felett átívelő, 500 méter hosszú, egyvágányú komáromi vasúti összekötő híd, amelytől 170 méterrel nyugatra épül meg az új híd.

Hatalmas fejlesztés a dunai személyhajózásban

Infostart / MTI

Jövő őszre 900,57 millió forintból megújul Dömös, Esztergom, Komárom, Visegrád és Zebegény kikötője - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti államtitkára.

Schanda Tamás közölte, hogy a személyforgalmi kikötők projektjéhez 500 millió forintot az ITM biztosít költségvetési és kohéziós forrásokból a Széchenyi 2020 Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében, vissza nem térítendő támogatásként. A fennmaradó részt a Mahart-PassNave Személyhajózási Kft. saját forrásból fedezi, megteremtve és fejlesztve a személyhajózás infrastrukturális feltételeit az érintett településeken - tette hozzá.

Komáromban új, 40 méteres úszóművet kötnek be, rendezik a környező területeket, parkoló és kiszolgáló helyiségek építésével teszik a kikötőt alkalmassá a szállodahajók teljes körű kiszolgálására. Esztergomban elbontják a romos épületeket, és a helyükön rendezvények befogadására is alkalmas kikötőt hoznak létre. A környezetet itt is zöldítik, kerékpártárolókkal és új utcabútorokkal szerelik föl. Zebegényben mederkotrással és a gyalogos közlekedést szolgáló út megépítésével egészül ki a beruházás, hogy a település bekapcsolódhasson a Dunakanyar hajós közlekedésébe.

Gyalogutat és új infrastruktúrát igényel a nagymarosi oldal vonatközlekedéséhez kapcsolódó dömösi átkelő is, Visegrádon pedig a már kiépített kapacitásokat bővítik. A medret itt is mélyítik, hogy a menetrendi járatok mellett a szállodahajók is ki tudjanak kötni - sorolta. Schanda Tamás a belföldi turizmus fejlesztésével, a kikapcsolódási lehetőségek bővítésével indokolta a beruházásokat. Várakozása szerint a hajóforgalom jelentősége növekedni fog az erősödő belföldi keresletnek köszönhetően, ezért - mint mondta - több forrásból is támogatják az ehhez szükséges fejlesztéseket.

A dunai gyorshajózás fejlesztésére a kormány 12,5 milliárd forintot különített el, a balatoni hajózás fejlesztésére pedig csaknem 7 milliárd forint jut - tette hozzá. Völner Pál a Magyar Hajózási Országos Szövetség elnökeként üdvözölte, hogy az állam nem csak az új hajók vásárlását, hanem a kikötői fejlesztéseket is jelentős összegekkel segíti. Véleménye szerint a támogatást elsősorban az indokolja, hogy a költségek meghaladják a hajózási társaságok lehetőségeit. A Dunakanyar ráadásul kiemelt turisztikai célpont, ezért különösen fontos, hogy hogy ne csak közúton és vasúton, hanem hajóval is elérhető legyen, és ezzel is erősödjön a térség idegenforgalmi vonzereje - hangsúlyozta Völner Pál.

Nyitókép: Máthé Zoltán
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018