eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Majdnem fél órát nyernek az autósok az új szakasszal

Nettó 145 milliárd forintos költséggel megépült az M44-es gyorsforgalmi út Kondoros és Tiszakürt közötti szakasza.

A Békés megyei Kardos településen megrendezett átadón Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára elmondta, hogy a most átadott 62 kilométer hosszúsági útszakasz révén 25 perccel rövidül meg Békéscsaba és Budapest között a gépjármű közlekedés. Hozzátette, hogy

2002 óta nem készült el egyszerre ilyen hosszban gyorsforgalmi útszakasz Magyarországon.

Az államtitkár kiemelte, a kormány 2010 óta arra törekszik, hogy a közlekedésfejlesztést a gazdaságélénkítés szolgálatába állítsa. Mint mondta, előbb azonban talpra kellett állítani a gazdaságot, ami mostanra megtörtént, a gyarapodó gazdaság pedig nagyobb mozgásteret teremtett, így lehetővé vált, hogy a közúthálózatot sem kizárólag az uniós elvárásokhoz igazodva fejlesszük.

A 2024-ig tervezett közútfejlesztési projekteket keretbe foglaló Útprogram teljes költségvetése 3200 milliárd forint, amelynek nagyobbik hányadát, 1800 milliárd forintot a hazai költségvetés fedez, így a most elkészült Kondoros-Tiszakürt szakasz is hazai forrásból valósult meg - mondta az államtitkár.

Az Útprogrammal kapcsolatban emlékeztetett: a kormány arra vállalkozott, hogy négysávos közúti kapcsolatot létesít a ma még csak kétsávos főutakon elérhető megyei jogú városokba. E szándék a következő években valósággá válik Eger, Kaposvár, Salgótarján, Sopron, Szolnok és Zalaegerszeg mellett Békéscsaba esetében is - tette hozzá.

A most elkészült szakasz jelentőségéről szólva a térség országgyűlési képviselői, illetve az érintett két megye kormánymegbízottjai arról beszéltek, hogy az elkészült útszakasz egyszerre fogja szolgálni a biztonságos és gyors közlekedést, a beruházások ösztönzését, a térség felzárkóztatását, a munkahelyek teremtését és a népesség megtartását.

Nagy Róbert Attila, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója a beruházás részleteit ismertetve elmondta: a 62 kilométeres szakasz kivitelezési munkálatait három részben végezték el a Duna Aszfalt, a Hódút, az Euroaszfalt, a Swietelsky, a Solt Út és az A-Híd konzorciumai.

Az óránként 110 kilométeres sebességre kialakított útszakaszon 46 műtárgy épült, köztük 20 aluljáró, 13 felüljáró, 7 vadátjáró és 6 ökológiai átjáró, Kunszentmártonban pedig a Hármas-Körös felett egy 450 méter hosszúságú új híd is. Az új úton négy külön szintű csomópont is épült Kunszentmártonnál, Szarvasnál, Kardosnál és Kondorosnál.

A vezérigazgató közölte azt is, hogy már épül a Kondoros és Békéscsaba közötti szakasz, illetve folytatódik a beruházás Tiszakürt után Kecskemét felé.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×