Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Búvár merül a Dunába a hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajó közelében, a Margit hídnál 2019. május 31-én. A Hableány turistahajó és a Viking Sigyn szállodahajó május 29-én éjszaka ütközött össze a Margit híd közelében, majd a turistahajó felborult és elsüllyedt fedélzetén 33 dél-koreai turistával és a kéttagú magyar személyzettel. A balesetben heten meghaltak, hét embert kimentettek, 21-en eltűntek.
Nyitókép: MTI//Balogh Zoltán

Megszólalt a búvár, aki a holttesteket vágta ki a Hableányból

Szokolóczi Zoltánnak a legnehezebb az utolsó nap volt, amikor a hableányt elkezdték kiemelni a Duna mélyéről.

A balassagyarmati Szokolóczi Zoltán címzetes tűzoltó zászlós, búvár jelen volt a május 29-i hajóbalesetnél elsüllyedt Hableány mentésénél, s embert próbáló helyzetben tett tanúbizonyságot a legmagasabb szakmai tudásról és bátorságról. Nagy hozzáértést igénylő munkájáért és példaértékű helytállásáért a Magyar Búvár Szakszövetség - 14 társával együtt - a legmagasabb búvárelismerésben részesítette: az úgynevezett negyedik csillagot is átvehette. Pintér Sándor belügyminiszter pedig a Rendkívüli Helytállásért érdemjel ezüst fokozatát adományozta számára.

A tűzoltóból lett búvár a nool.hu portálnak elmondta, 2011-ben végezte el a búvártanfolyamot, és 2016-ban került át a fővárosba, a 13. kerületi búvárszolgálathoz. A Hableány mentésekor a fő feladatuk egy esetleges életmentés és - a hajó kiemeléséhez szükséges felszereléssel rendelkező - ipari búvárok biztosítása volt. Emellett

az volt a dolguk, hogy összeszedjék és eljuttassák a megfelelő helyre a víz alól felbukkanó holttesteket és a tárgyakat.

"Ha az ipari búvárokkal történt volna valami, az ő mentésük is a mi feladatunk lett volna. Szerencsére nem kellett beavatkoznunk. Ők egy külön búvárkodási technológiát képviselnek: sokáig lenn tudnak maradni, és szennyvízbe is merülnek, ha kell. Úgynevezett teli álarcuk van, folyamatosan kapják a levegőt, mi viszont palackkal merülünk, tehát véges a lent tartózkodásunk ideje" - mondta Szokolóczi Zoltán.

A búvár szerint az utolsó nap volt a legnehezebb, amikor a hajót már ablakszintig kiemelték a vízből.

"Nekünk kellett bemenni, s felderíteni, majd kihozni a biztonságos pontonra a holttesteket. A fertőzésveszély miatt szigorú szabályok voltak előírva, egy zárt területen dolgoztunk. A hajóra két búvár mehetett, kettő biztosította. Két másik társammal voltunk kint mi, akik a többieket kiszolgáltuk, segítettünk, ha kellett. A tűzoltómúltamra való tekintettel az én feladatom volt a feszítővágó és a szivattyú kezelése. Én csak akkor mehettem fel a hajóra, ha vágni kellett valamit. Ezek az emlékek nagyon frissek még, folyamatosan dolgozom fel magamban…" - mondta a búvár.

A Hableány balesetéről minden cikkünk itt!

Címlapról ajánljuk

Porschék tömkelege mondta be az unalmast Oroszországban

Több száz Porschéról van szó, ami nagyon kellemetlen helyzetbe hozta az orosz forgalmazókat. Bizonyos sufnituning módszerekkel sikerült ugyan egyeseknek életet lehelniük az autójukba, azonban ezek csak ideiglenes megoldások.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×