eur:
400.9
usd:
372.8
bux:
92221.62
2025. március 26. szerda Emánuel
HÉV szerelvény a szentendrei HÉV végállomásán.  MTVA/Bizományosi: Faludi Imre  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

Egy csapásra nem lesz metróvonal a HÉV-vonalból

Szeptember elsejétől 5-ös metrónak nevezik a H5-ös HÉV-vonalat – erről döntött a Fővárosi Közgyűlés. A testület elfogadta a vonal föld alá süllyesztésének koncepcióját tartalmazó Budapesti Mobilitási Tervet is. A Metróért Egyesület elnöke szerint az elképzelés támogatható, ugyanakkor számos kritériumnak kell megfelelnie a HÉV-vonalnak ahhoz, hogy metróvonalként működjön.

Az óbudai önkormányzat honlapján kedden jelent meg az a hír, hogy a Tarlós István főpolgármester által vezetett Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, amely részeként

a szentendrei H5-ös HÉV-vonalra szeptember 1-jétől M5-ös metróként fognak hivatkozni.

A közgyűlés arról is döntött, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítják át.

Az elképzelésről Dornel Lajos, a Budapesti Mobilitás Terv szakértője, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke nyilatkozott az InfoRádiónak:

"Az az elképzelés, ami 2007-08 körül született, az a Kaszásdűlőtől befelé, a város felé eső részt helyezte volna alagútba, ami nagyjából úgy nézett volna ki, hogy Kolossy tér, Margitsziget, Lehel tér, Nyugati pályaudvar és úgy a belvároson át a Kálvin tér, és úgy kötött volna be a déli HÉV-vonalakba – magyarázta.

Óbudának az a felvetése, hogy, miután a csillaghegyi–békásmegyeri térségben is nagyon súlyos közlekedési problémákat okoz a HÉV, itt is vizsgálják meg a tervezők a lesüllyesztés különböző műszaki lehetőségeit. Ezt összefoglalva sokkal egyszerűbb metrónak mondani, de természetesen a műszaki megoldások sokfélék lehetnek" – tette hozzá.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a tervet jónak és támogathatónak tartja, ugyanakkor úgy véli, számos kritériumnak kellene megfelelnie a szentendrei H5-ös HÉV-vonalnak ahhoz, hogy metróvonalként működjön. "Talán a legfontosabb az, hogy

szintbeli kereszteződés nem lehet, gyalogos kereszteződés szintén metrónál elképzelhetetlen,

és ezen kívül is vannak olyan műszaki paraméterek, amelyeknek meg kell felelni. Itt egy óriási kérdés, többek között, hogy milyen járművek közlekednek majd ezen a vonalon, milyen vasútbiztosító- és áramellátási berendezések kerülnek telepítésre" – fogalmazott.

A Budapesti Közlekedési Központ a koncepcióval kapcsolatban csak annyit közölt az InfoRádióval, hogy a döntéssel a Fővárosi Közgyűlés kifejezi, hogy a fejlesztések során a H5-ös HÉV-re a budapesti gyorsvasúti hálózat részeként, távlati metróként tekint. A döntés üzemeltetési, utasforgalmi szempontból szeptember 1-jétől nem jár változással.

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Koltay András: a közösségi média óriásai a jövőben is kijátsszák az európai szabályozást

Koltay András: a közösségi média óriásai a jövőben is kijátsszák az európai szabályozást

A kommenteléssel kapcsolatos új törvényről, a közösségi médiában tapasztalható sérelmek jogi útjáról, az Egyesült Államok új adminisztrációjának a közösségi média óriásplatformjaival való politikai álláspontjáról is beszélt Koltay András, a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság elnöke az InfoRádió Aréna című műsorában. Elmondta, milyen szerinte Magyarországon a sajtószabadság helyzete.

Fertőtlenítőkapukat telepítenek a szlovák-magyar határra, több átkelőt lezárnak

Szlovákia a száj- és körömfájás megbetegedés terjedésével összefüggésben lezárja az összes kishatár-átkelőt a szlovák-magyar határon és más intézkedéseket is tesz.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×