eur:
410.87
usd:
392.14
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
HÉV szerelvény a szentendrei HÉV végállomásán.  MTVA/Bizományosi: Faludi Imre  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Faludi Imre

Egy csapásra nem lesz metróvonal a HÉV-vonalból

Szeptember elsejétől 5-ös metrónak nevezik a H5-ös HÉV-vonalat – erről döntött a Fővárosi Közgyűlés. A testület elfogadta a vonal föld alá süllyesztésének koncepcióját tartalmazó Budapesti Mobilitási Tervet is. A Metróért Egyesület elnöke szerint az elképzelés támogatható, ugyanakkor számos kritériumnak kell megfelelnie a HÉV-vonalnak ahhoz, hogy metróvonalként működjön.

Az óbudai önkormányzat honlapján kedden jelent meg az a hír, hogy a Tarlós István főpolgármester által vezetett Fővárosi Közgyűlés elfogadta Budapest 2030-ig szóló közlekedési fejlesztéseit összefoglaló Budapesti Mobilitási Tervet, amely részeként

a szentendrei H5-ös HÉV-vonalra szeptember 1-jétől M5-ös metróként fognak hivatkozni.

A közgyűlés arról is döntött, hogy a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát metróüzemre alakítják át.

Az elképzelésről Dornel Lajos, a Budapesti Mobilitás Terv szakértője, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke nyilatkozott az InfoRádiónak:

"Az az elképzelés, ami 2007-08 körül született, az a Kaszásdűlőtől befelé, a város felé eső részt helyezte volna alagútba, ami nagyjából úgy nézett volna ki, hogy Kolossy tér, Margitsziget, Lehel tér, Nyugati pályaudvar és úgy a belvároson át a Kálvin tér, és úgy kötött volna be a déli HÉV-vonalakba – magyarázta.

Óbudának az a felvetése, hogy, miután a csillaghegyi–békásmegyeri térségben is nagyon súlyos közlekedési problémákat okoz a HÉV, itt is vizsgálják meg a tervezők a lesüllyesztés különböző műszaki lehetőségeit. Ezt összefoglalva sokkal egyszerűbb metrónak mondani, de természetesen a műszaki megoldások sokfélék lehetnek" – tette hozzá.

Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke a tervet jónak és támogathatónak tartja, ugyanakkor úgy véli, számos kritériumnak kellene megfelelnie a szentendrei H5-ös HÉV-vonalnak ahhoz, hogy metróvonalként működjön. "Talán a legfontosabb az, hogy

szintbeli kereszteződés nem lehet, gyalogos kereszteződés szintén metrónál elképzelhetetlen,

és ezen kívül is vannak olyan műszaki paraméterek, amelyeknek meg kell felelni. Itt egy óriási kérdés, többek között, hogy milyen járművek közlekednek majd ezen a vonalon, milyen vasútbiztosító- és áramellátási berendezések kerülnek telepítésre" – fogalmazott.

A Budapesti Közlekedési Központ a koncepcióval kapcsolatban csak annyit közölt az InfoRádióval, hogy a döntéssel a Fővárosi Közgyűlés kifejezi, hogy a fejlesztések során a H5-ös HÉV-re a budapesti gyorsvasúti hálózat részeként, távlati metróként tekint. A döntés üzemeltetési, utasforgalmi szempontból szeptember 1-jétől nem jár változással.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×