eur:
413.94
usd:
396.85
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A Clark Ádám úszódaru az elszállítást végző uszályra emeli a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsát 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Mohai Balázs

Súlyos hiányosságokra hívta fel a figyelmet a Hableányt üzemeltető cég ügyvédje

Több körülményről is beszámolt a Panoráma Deck Kft. korábban nyomozóként is ismert ügyvédje.

A dunai hajóbaleset egyetlen gyanúsítottja továbbra is a Hableány turistahajóba hátulról beleütköző és azt elsüllyesztő Viking Sigyn ukrán kapitánya, és a nyomozás egy bűncselekmény (vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező, gondatlan veszélyeztetése) gyanúja miatt. A rendőrségi megállapítások szerint nem volt ittas vagy drogos állapotban Jurij C., ám lapértesülések szerint meglehet, hogy épp szelfizgetett, amikor a tragédia történt.

A férfi ügyvédje szerint védence "érdemi vallomást tett tanúként, amely nyilatkozatát gyanúsítottként is fenntartotta. Vitatja a felelősségét és azt mondja, hogy nem érzi magát hibásnak a történtekért".

Dr. Sógor Zsolt, a Hableányt üzemeltető társaság, a Panoráma Deck Kft. ügyvédje szerint mind a kapitány, mind pedig több munkatársa felelős lehet a tragédiáért.

"A Hableányt maga alá gyűrő szállodahajót márciusban bocsátották vízre, a csúcstechnológiával méterre pontosan jelző radarokkal felszerelt, egyszemélyes kormányállású jármű, azaz egy ember is kormányozhatja biztonságosan a műszerek segítségével, ha odafigyel. A hajózás szabályai szerint azonban a Viking Sigyn 7-9 fős hajózási személyzetéből egy kormányos matróznak, különösen sötétben, szakadó esőben, a nagy sodrású, áradó folyón, egy hídpillér felé tartva kötelező lett volna az orrban szolgálatot tejesítenie. Az ő dolga lett volna többek között rádión jelenteni az esetleges veszélyt vagy akadályt a parancsnoki hídnak" - mondta a jogász a Blikknek.

A tragédiát okozó hajó mögött 100 méterrel egy másik Viking jármű is haladt akkor. "Ha a kapitány időben rádión átszól a kollégájának, minden bizonnyal több ember megmenthető lett volna. A bizonyítási eljárás része lesz kideríteni azt is, hogy a 135 méteres hajó kapitányi hídjáról nézve milyen terület esik a holttérbe" – árulta el a korábban nyomozóként is ismert ügyvéd.

A gyanúsítás szerint a Viking Sigyn nem vett fel kapcsolatot előzéskor a Hableánnyal, és hídszűkületben próbált előzni, ami tilos.

  • A május 29-ei balesetben a Hableány legalább 23 koreai utasa és 2 fős magyar személyzete lelte halálát a Margit hídnál, 7 embert kimentettek, 3 koreai turistát eltűntként tartanak nyilván.
  • A szállodahajó 64 éves ukrán állampolgárságú kapitányát a baleset másnapján vették őrizetbe. A 15 milliós óvadék megfizetése után elhagyhatta a börtönt, Budapestre kiterjedő bűnügyi felügyelet hatálya alá került, nyomkövetőt kell viselnie, és köteles hetente kétszer személyesen jelentkezni a nyomozóhatóságnál.

A tragédiával kapcsolatos valamennyi hírünk ITT olvasható.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×