Zugló önkormányzata felmondja a helyi parkolást üzemeltető cégekkel a szerződést - erről fideszes javaslatra döntött a XIV. kerületi képviselő-testület hétfői ülésén. Határoztak arról is, hogy a kerületi lakosok számára június 13-ától ingyenes lesz a parkolás Zuglóban.
A parkolási feladatokat a jövőben az önkormányzat látja el, létrehoztak továbbá egy tényfeltáró munkacsoportot a parkolási rendszer működésének felülvizsgálatára. Az ülés elején éles vita alakult ki arról, hogy veszteséges vagy nyereséges a kerületben a parkolás.
A hangulatot meghatározta, hogy a Fidelitas aktivistái "Karácsony alkalmatlanságának ára: napi 1 millió ft? Elég ebből!", valamint "Parkolójegy. Parkolási idő vége most! Kezdete: 2017. 07. 05. Összeg: 1 milliárd." feliratú táblákat tartottak a magasba. A Fidesz-KDNP képviselői is azt hangoztatták, hogy a Karácsony Gergely (Párbeszéd) polgármester hivatali ideje alatt megkötött parkolásüzemeltetési szerződések nyomán havi egymillió forint vesztesége keletezik a kerületnek. Feltették a kérdést: miért engedte a pazarló rendszer működését a polgármester két éven keresztül.
Karácsony Gergely viszont azt közölte, hogy a parkolás évi 47 millió forint nyereséggel működik a kerületben.
Ugyanakkor ő is támogatja a szerződések felmondását - mondta -, mert valóban drágán dolgoznak az üzemeltetéssel megbízott cégek, vagyis a magas költségek miatt kicsi a nyereség.
Karácsony Gergely azt mondta, hogy éppen a fideszes képviselők szavazataival meghozott testületi döntés utasította őt arra, hogy fideszes hátterű cégekkel kössön szerződést a feladat ellátására. A tényfeltáró bizottság létrehozásáról szóló javaslatot eredetileg a Fidesz-KDNP nyújtotta be, ám az csak a kerületi parkolást vizsgálta volna. Ezt módosította a testület Karácsony Gergely indítványára úgy, hogy
a fővárosra és a többi budapesti kerületre is kiterjesztik a vizsgálatot.
Karácsony Gergely azt is elmondta: segítséget kérnek az új zuglói rendszer kialakításához a XIII. kerülettől, mivel az övék a legnyereségesebb parkolási rendszer a fővárosban.