Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Bukarest, 2018. március 23.Vastag hóréteg fedi az autókat Bukarestben 2018. március 23-án. Romániában az ilyenkor szokásosnál több mint tíz fokkal hidegebb idő, havazás és hófúvás miatt a fővárosra és 14 megyére narancssárga riasztást adtak ki. (MTI/EPA/Robert Ghement)
Nyitókép: ROBERT GHEMENT

Jön a hó, ráadásul épp most özönlik el a kocsik az utakat

Zord időjárás lesz a hétvégén, ráadásul élénk forgalom is várható az ország tranzitútvonalain, ezért hasznos információkkal látta el az útra kelőket az InfoRádióban a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője, Pécsi Norbert Sándor.

Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a Magyar Közút arra figyelmeztet, hogy

most szombaton és vasárnap a főbb tranzitútvonalakon (M1-M0-M5 és M1-M0-M3) a Nyugat-Európába visszatérő vendégmunkások miatt a szokásosnál nagyobb forgalomra számíthatnak az arra közlekedők.

"Németországban például január 4-ig tart az oktatási szünet, így várhatóan sokan most hétvégén indulnak vissza" - tudta meg az InfoRádió Pécsi Norbert Sándortól, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetőjétől.

Már most azt látják, hogy

van olyan déli határátkelő, ahol egy óra a várakozási idő,

de a csúcs szombaton és vasárnap lesz. Ezért arra kérik a közlekedőket, hogy elsősorban a gyorsforgalmi úthálózaton előzetesen tájékozódjanak a helyzetről.

Ezzel gyakorlatilag egyidőben országos szintű havazás várható. Az előrejelzések alapján nyugat felől közeledik a téli csapadék péntek délutántól, és fokozatosan átterjed az ország többi részére.

Pécsi Norbert Sándor az Útinform portált ajánlja információszerzésre, itt

folyamatosan közzéteszik az aktuális baleseti információkat és a forgalomkorlátozásokat is.

A közútkezelő november óta téli üzemben működik. Ez azt jelenti, november 10-től mostanáig több mint 62 ezer tonna sót és mintegy 3,6 millió liter kálcium-klorid oldatot juttattak ki a síkosságmentesítési munka során. Ezeket a munkákat 0-24 órás szolgálatban végzik.

A hófúvásos szakaszokra is felhívta a közlekedők figyelmét.

Ilyen lesz elsősorban Veszprém megyében a Bakony, ahol a hófúvás különleges próbatétel elé állíthatja a munkásokat, egy 60-70 km/h-s széllőkés percek alatt visszahordja az útra a havat.

Csak a téli közlekedésre megfelelően felkészített kocsikkal szabad elindulni, az a megfelelő műszaki állapot mellett a téli gumi meglétét is jelenti. Teli tank, élelmiszer, takarók - ezek is szükségesek egy-egy hosszabb út esetében Pécsi szerint.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Donald Trump le akar számolni Venezuela elnökével

Az amerikai elnök teljes olajblokádot hirdetett Venezuela ellen, hadihajókkal zárná el az ország fő bevételi forrását. Szakértők szerint a gazdasági nyomás egyedül nem biztos, hogy elég lesz a rendszer megdöntéséhez.

Az EU nem ezt az utat tervezte Ukrajna támogatására - Merz ennek ellenére elégedett

A zárolt orosz vagyon érintetlen maradt, a tagállamok három kivétellel Ukrajna 90 milliárd eurós támogatásában állapodtak meg. Legalábbis a nyilvánosság előtt ezzel a német kancellár is elégedett volt, noha az eredményhirdetésig az ellenkezőjét remélte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

Így vált jelképes támogatássá a családi pótlék

A családi pótlék történetéről szóló kétrészes cikksorozatunk első részében a családi pótlék kialakulását tekintettük át egészen a rendszerváltásig. Ennek a támogatásnak a története jól mutatja, hogyan lett egy szűk körű, szociális indíttatású juttatásból olyan univerzális ellátás, amely évtizedeken át jelentős segítséget nyújtott a magyar családoknak. A 20. század során a jogosultak köre folyamatosan bővült, egyes időszakokban a családi pótlék a háztartások bevételének meghatározó részét képezte. A nyolcvanas évek végére pedig elérte a csúcspontját: minden gyermek után, munkaviszonytól függetlenül járt, és összege viszonylag jelentősnek számított. Mindez azonban éles kontrasztban áll a jelenlegi helyzettel, amikor az összeg évtizedek óta változatlan, és reálértékben szinte eltűnt a családok költségvetéséből. Felmerül a kérdés: hogyan jutottunk el idáig, és milyen társadalmi, gazdasági tényezők vezettek ahhoz, hogy a családok egykori védőhálója mára szinte jelképes támogatássá zsugorodott?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×