eur:
411.01
usd:
395.33
bux:
0
2024. december 26. csütörtök István
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) trolibusz vonalain szolgálatot teljesítő három különböző korú és típusú közösségi jármű vár indulásra a Keleti pályaudvar érkezési oldalánál. Elöl egy Solaris-Skoda Trollino 18-as, középen egy Ganz-Solaris Trollino 12-es, hátul pedig egy Ikarus-GVM 280.94T típusú, áramszedős, elektromos meghajtású jármű. MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba

Önjáró trolikkal pótolják a 2-es metrót

Az alacsonypadlós, légkondicionált Solaris-Škoda trolibuszok akár 4 kilométert is képesek megtenni a felsővezetéktől függetlenül.

Hétvégenként trolibuszok közlekednek szombattól az autóbuszok helyett a Kossuth Lajos téri metróállomás lezárása idejére indított M2A pótlóbusz-vonalon, a Deák Ferenc tér és a Kossuth Lajos tér között.

A környezetbarát közösségi közlekedési fejlesztést a fővárosi forgalomban 2015 vége óta részt vevő modern trolibuszok teszik lehetővé, amelyek nagyobb távolság megtételére is képesek felsővezetéken kapott áram nélkül - írja a BKK.

Az alacsonypadlós, légkondicionált Solaris-Škoda trolibuszok nagy teljesítményű akkumulátoruknak köszönhetően akár 4 kilométert is képesek megtenni a felsővezetéktől függetlenül. A BKK Belváros-Lipótváros önkormányzatával együttműködve számos alkalommal használta már ki a modern járművek képességét, a Szabadság híd négy hétvégi lezárásakor például idén és tavaly is meghosszabbított útvonalon, a Fővám térig járt a 72-es trolibusz.

2018. augusztus 11-től a Kossuth Lajos tér metróállomás építkezés miatti lezárása idején az M2A pótlóbusz-vonalon hétvégi napokon csak ezek a modern trolibuszok közlekednek az autóbuszok helyett.

A Kossuth Lajos téri metróállomás lezárása várhatóan augusztus végéig tart, addig a teret az M2-es metró helyett Pesten a Deák Ferenc tér felől az M2A metróállomás-pótló busszal, a Batthyány tér felől pedig hajójáratokkal lehet elérni. A tér és környéke a város többi pontjáról a megszokott járatokkal – a szokásosnál sűrűbben közlekedő 2-es villamossal, a 15-ös, a 115-ös busszal, a 70-es és a 78-as trolibusszal, valamint az M3-as metró Arany János utca állomásától rövid gyaloglással – közelíthető meg.

Címlapról ajánljuk
Brutális összegek: nem látni a plafont a nagy sportligáknál, és ezzel a nemzetgazdaság is jól jár

Brutális összegek: nem látni a plafont a nagy sportligáknál, és ezzel a nemzetgazdaság is jól jár

A profi sport összetett gazdasági hálót alkot, és számtalan módon kapcsolódik a nemzetgazdaság egészéhez, melynek eredményeként a különböző ligák gazdasága alakítja a sport mint iparág egészét is – állapítja meg az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzése. A tanulmány szerzője, Németh Viktória az InfoRádióban elmondta: a legnépszerűbb bajnokságoknak számos előnyük és ösztönző hatásuk van, hiszen többek közt munkahelyeket teremtenek és élénkítik a fogyasztást is.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×