eur:
411.22
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: Budapest Airport

Különleges gépindítás Ferihegyen

Egy pohár behűtött pezsgő, üdítőitalok és pogácsa. Ezzel kedveskedtek a Budapest Airport munkatársai az új, B oldali utasmólóról induló Wizz Air asztanai járatát választó 156 utasnak. Az új móló, ha teljesen elkészül, 7-10 gépet, köztük szélestörzsű, interkontinentális repülőket fog tudni kiszolgálni.

A kazah fővárosba tartó Airbus A 320 típusú gép utasai voltak az elsők, akik birtokba vehették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi csarnokának első beszállókapuját. Az új repülőtéri létesítmény a jövőben nagyban segíti az utasforgalom gyors és kényelemes lebonyolítását és képes lesz megfelelni az eltérő légitársasági követelményeknek is - közölte a Budapest Airport.

Az első utasszállító repülőgép a tervezett határidőnél két hónappal korábban indulhatott a B utasmólóról.

A 3,5 éve dinamikusan növekvő utasforgalom miatt a Budapest Airport vezetése úgy döntött, hogy amint elkészül és képes lesz utasokat indítani az első beszállókapu, azt máris használatba veszik, természetesen a szükséges tesztüzem és biztonsági ellenőrzések lefolytatása után. Így a C 12-es jelű kapun keresztül indult el ma a Wizz Air asztanai járata, amit Magyar Hajnalka repülőgépkapitány és személyzete vitt az kazah fővárosba.

A B oldali utasmólót másfél évvel ezelőtt, 2017. március 1-én kezdték el építeni, az első munkafázis a területen a beton feltörésével kezdődött. A vasbeton-acél szerkezetű utasforgalmi épület 2017. november 14-én érte éle a tetőszintet és a viszonylag enyhe téli időjárás miatt gyakorlatilag leállás nélkül haladhattak a belső építési-szerelési munkálatok. A B-oldali utasmolóhoz, amikorra teljes mértékben kiépül,

egyszerre három, úgynevezett szélestörzsű (interkontinentális) utasszállító és négy keskenytörzsű közép-hatótávolságú repülőgép csatlakoztatható, vagy egyidőben tíz keskenytörzsű gép kiszolgálása folyhat.

Emellett buszos beszállítóhelyek is lesznek, így összesen 27 féle variációban lehet folytatni az utaskiszolgálást a terminálon.

Ilyen lesz az új utasmóló (látványterv: Budapest Airport)
Ilyen lesz az új utasmóló (látványterv: Budapest Airport)
Ilyen lesz az új utasmóló (látványterv: Budapest Airport)
Ilyen lesz az új utasmóló (látványterv: Budapest Airport)

„A fokozatos használatba vétellel – repülőtéri kiszolgáló partnereinkkel és a hatóságokkal együtt – menet közben tudjuk teljes mértékben kihasználni a korszerű technológiákban rejlő lehetőségeket, kiismerni az új utasmóló működését” - mondta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója.

Fejlesztési program

A beruházás, amelynek teljes költsége eléri 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót) része a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott BUD 2020 névre keresztelt ötéves, repülőtér-fejlesztési programjának. Az összesen 50 milliárd forintos (160 millió eurós) infrastruktúra beruházás-sorozat részeként

  • megújították az egyes futópálya betonfelületét 2,3 kilométer hosszban,
  • új logisztikai bázis épült az 1-es Terminál mellett (a DHL és a TNT Express számára),
  • ezer férőhellyel bővültek a parkolók és
  • átadtak egy új repülőtéri szállodát.
  • Még az idén ősszel elkezdődik egy új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építése a 2-es Terminál közelében a vecsési oldalon és
  • decemberben megkezdődnek egy új, hatszintes parkolóház építési munkái szintén a 2-es Terminálon.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×