Infostart.hu
eur:
382.24
usd:
328.1
bux:
108731.52
2025. december 8. hétfő Mária
Minden hetedik magyar gyerek már külföldön születik

Minden hetedik magyar gyerek már külföldön születik

Annyi magyar fiatal hagyta el az országot, hogy most már külföldön születik meg minden hatodik magyar gyerek. 2010 óta – vagyis a második Orbán-kormány hivatalba lépésének évétől – 78 ezer gyerek született külföldön magyar szülőtől.

A magyar gyerekek 15 százaléka nem Magyarországon jön a világra - derül ki a Fővárosi Kormányhivatal adataiból, amelyet az LMP kért ki. Havonta átlagosan ezer gyerek születik külföldön, 2010 óta összesen csaknem 78 ezer, ami nagyságrendileg megegyezik az éves hazai születésszámmal. Ráadásul egyre több gyermek jön világra határainkon túl, a rekordhónap a tavaly december volt, több mint 1500 anyakönyvezési kérelemmel. Magyarországon a 2011 volt a mélypont, alig több mint 88 ezer gyermek született, tavalyi pedig 93 ezer.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!

Címlapról ajánljuk
„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

„A rendezés nem jutalmazhatja az orosz agressziót” – két oldalról szorongatják Volodimir Zelenszkijt

Ukrajna fordulópont előtt állhat – közölte egy brit kormánytag Volodimir Zelenszkij hétfői, londoni útja előtt. Az ukrán elnök egyszerre tárgyal majd a brit, a francia és a német vezetőkkel, miközben Washington – őket megkerülve – a Kremllel való megegyezésre sürgeti.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

Ford-vezér: ez nem átmenet, hanem az európai autóipar leépülése

A Ford vezére, Jim Farley a Financial Times hasábjain figyelmeztet arra, hogy Európa autóipara ismét feszült figyelemmel kíséri Brüsszel lépéseit. Az Európai Bizottság hamarosan új szabályokat jelenthet be az elektromos járművekre való átállásról és a szén-dioxid-kibocsátási célok módosításáról, miközben a jelenlegi előírások szerinte túl gyors váltást kényszerítenek ki. Farley rámutat: a valóság az, hogy az európai vásárlók – legyen szó magánszemélyekről vagy vállalkozásokról – egyelőre nem vásárolnak tömegesen elektromos autókat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×