eur:
410.95
usd:
392.08
bux:
0
2024. november 22. péntek Cecília
Érdekes megoldások a 3-as metró felújított kocsiján - képgaléria

Érdekes megoldások a 3-as metró felújított kocsiján - képgaléria

Már szállítja az utasokat az első felújított szerelvény a 3-as metró vonalán, s 2018-ig az összes kicserélődik. Az új szerelvény a Metróért Egyesület szerint is sokkal korszerűbb és biztonságosabb.

A régi szerelvényekhez képest halkabb indításjelzés kíséretében indult el az első felújított szerelvény a 3-as metró vonalán. A kocsik kívül-belül megújultak, az eredeti kékhez képest fekete-fehér színt, új biztonsági rendszert és levegőforgató berendezést kaptak. Tarlós István főpolgármester az átadáson elmondta, hogy két héten belül már három korszerűsített szerelvényen lehet majd utazni.

"A járművek felújítása csaknem 220 millió euróba kerül, ebből 222 szerelvény újul meg. A tervek szerint 2018 nyarától már csak ilyen korszerűsített járművekkel lehet majd utazni" - mondta a főpolgármester.

A városvezető kiemelte, hogy az egész országban ezt a közlekedési eszközt használják a legtöbben, ezért különösen fontos, hogy megújult kocsik közlekedjenek az észak-déli vonalon. Tarlós István arról is beszélt, hogy a 3-as metró alagútjának a rekonstrukciója már a nyáron elkezdődhet, és 2020-ig teljes körűen megújul a legforgalmasabb vonal.

Az utasok véleménye

Megkérdeztük az új szerelvények utasait is. A legtöbben örülnek, mert ráfért a régi szerelvényekre a felújítás, a legtöbben azt remélik, hogy az újak kényelmesebbek lesznek. Volt, aki örült, hogy az új kocsik jóval halkabbak a korábbiaknál.

Többen kifogásolták, hogy kevés a kapaszkodó és magasan vannak. Volt, akinek hiányoznak a megfelelő helyre húzható kapaszkodófülek.

Az első felújított szerelvény hétfő délután óta fut az észak-déli metróvonalon. A gyártó a felújított metrószerelvényekre a korábbi húsz év helyett harminc év élettartamot garantál.

21. századi megoldások kompromisszumokkal

Bíró Endre, aMetróért Egyesület elnöke szerint előrelépés, hogy a felújított metrókocsik forgalomba állnak a 3-as metró vonalán, de kompromisszumokkal, mert a kocsiszekrény több évtized nyomát viseli magán, igaz,

a műszaki tartalom mindenképpen 21. századi.

Elektronikus vezérlés, aszinkron motorok, LED-világítás, gépi szellőztetés - sorolta az újdonságokat a szakértő, és hozzátette, jelentősen csökkenni fog az alagutak hőterhelése is. Jóval csendesebbek az elektromosan működtetett ajtók, és a biztonságot szolgálja a három egymástól független fékrendszer is. 

"Tűzvédelmi szempontból is sokkal biztonságosabbak az új szerelvények, emberi számítás szerint nem fordulhatnak elő a mostanában gyakori füstölések" - mondta Bíró Endre, s kiemelte, korszerűbb utastájékoztató rendszert kaptak a szerelvények, amelyek képesek a szelektív ajtónyitásra is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Már lassul a magyar bérrobbanás, és pillanatokon belül vége szakad

Szeptemberben is érdemben nőttek a bérek Magyarországon a KSH friss adatai szerint, bár az emelkedés mértéke kissé lassult az előző hónapokhoz képest. Az alacsony infláció miatt azonban a keresetek reálértéke kifejezetten gyorsan emelkedik. Az már biztos, hogy a bérek vásárlóerejének növekedése olyan gyors lesz idén (éves átlagban), amilyet csak néhányszor lehetett látni az elmúlt évtizedekben. Jövőre azonban már az ideinél jóval kisebb mértékben nőhetnek a bérek.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×