A régi szerelvényekhez képest halkabb indításjelzés kíséretében indult el az első felújított szerelvény a 3-as metró vonalán. A kocsik kívül-belül megújultak, az eredeti kékhez képest fekete-fehér színt, új biztonsági rendszert és levegőforgató berendezést kaptak. Tarlós István főpolgármester az átadáson elmondta, hogy két héten belül már három korszerűsített szerelvényen lehet majd utazni.
"A járművek felújítása csaknem 220 millió euróba kerül, ebből 222 szerelvény újul meg. A tervek szerint 2018 nyarától már csak ilyen korszerűsített járművekkel lehet majd utazni" - mondta a főpolgármester.
A városvezető kiemelte, hogy az egész országban ezt a közlekedési eszközt használják a legtöbben, ezért különösen fontos, hogy megújult kocsik közlekedjenek az észak-déli vonalon. Tarlós István arról is beszélt, hogy a 3-as metró alagútjának a rekonstrukciója már a nyáron elkezdődhet, és 2020-ig teljes körűen megújul a legforgalmasabb vonal.
Az utasok véleménye
Megkérdeztük az új szerelvények utasait is. A legtöbben örülnek, mert ráfért a régi szerelvényekre a felújítás, a legtöbben azt remélik, hogy az újak kényelmesebbek lesznek. Volt, aki örült, hogy az új kocsik jóval halkabbak a korábbiaknál.
Többen kifogásolták, hogy kevés a kapaszkodó és magasan vannak. Volt, akinek hiányoznak a megfelelő helyre húzható kapaszkodófülek.
Az első felújított szerelvény hétfő délután óta fut az észak-déli metróvonalon. A gyártó a felújított metrószerelvényekre a korábbi húsz év helyett harminc év élettartamot garantál.
21. századi megoldások kompromisszumokkal
Bíró Endre, aMetróért Egyesület elnöke szerint előrelépés, hogy a felújított metrókocsik forgalomba állnak a 3-as metró vonalán, de kompromisszumokkal, mert a kocsiszekrény több évtized nyomát viseli magán, igaz,
a műszaki tartalom mindenképpen 21. századi.
Elektronikus vezérlés, aszinkron motorok, LED-világítás, gépi szellőztetés - sorolta az újdonságokat a szakértő, és hozzátette, jelentősen csökkenni fog az alagutak hőterhelése is. Jóval csendesebbek az elektromosan működtetett ajtók, és a biztonságot szolgálja a három egymástól független fékrendszer is.
"Tűzvédelmi szempontból is sokkal biztonságosabbak az új szerelvények, emberi számítás szerint nem fordulhatnak elő a mostanában gyakori füstölések" - mondta Bíró Endre, s kiemelte, korszerűbb utastájékoztató rendszert kaptak a szerelvények, amelyek képesek a szelektív ajtónyitásra is.