A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésbiztonsági okokból tartja indokoltnak, hogy a becslések szerint több mint hatszázezer kismotor rendszámosítását. Ez azonban jelentős, a motorkerékpárok értékéhez képest aránytalanul nagy terhet róna az üzembentartókra, így bevezetéséhez a lap szerint egyszerűsített és költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség - írja a Világgazdaság.
Várhatóan szűkül a zöld rendszámra jogosult járművek köre. Ezt a minisztérium a technológia fejlődésével indokolta a Világgazdaságnak. A szabályozás véglegesítése előtt arra a kérdésre, hogy mi lesz a már forgalomban lévő járművekkel, a gazdasági tárca még nem tudott válaszolni.
A cikk azt írja, népszerű a zöld rendszámtábla, a 2015. szeptember végi bevezetése óta eddig közel 1500 járműnek igényeltek. Hozzátette, hogy bár ezek az autók még – esetenként több millió forinttal – többe kerülnek, mint a benzines járművek, a rendszámhoz kapcsolódó kedvezményekkel több százezer forint megspórolható. A zöld rendszámú gépjárművek után ugyanis nem kell regisztrációs adót, vagyonszerzési illetéket, gépjárműadót és cégautóadót fizetni. A vállalkozások a villanyautó töltésére használt áram áfáját is visszaigényelhetik. A zöld rendszámú autók Magyarország nagyobb városaiban általában ingyenesen parkolhatnak – olvasható a Világgazdaság itt elérhető cikkében.