A BKV éppen 30 milliárd forintot próbál a működéséhez szerezni, amit az állam a MÁV-on keresztül folyósítana. A vállalat ebből hozna létre egy új közlekedési céget az állammal közösen. Az összeg lehívása azonban bizonytalan, nem lehet tudni, milyen hatása volna a vállalatra - nyilatkozta az InfoRádiónak a Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnökhelyettese.
Hozzátette: azt sem tudják, ha kiszerveznek több ágazatot a cégből, akkor hogyan lehet továbbra is megvalósítani az integrált közlekedést - pusztán szerződések segítségével. Az sem világos, mit jelentene ez az utasokra és a dolgozókra nézve. Bizonytalanság van a cégnél - szögezte le a szakszervezeti vezető.
Akkor nem lesz sztrájk a BKV-nál, ha a cég leállítja a HÉV kiszervezését, feltölti a létszámkeretet és kidolgoz egy hosszú távú finanszírozási programot - mondta az InfoRádiónak a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének elnökhelyettese. Javasolják az önálló üzemigazgatóságok létrehozását, kérik a létszámkeret feltöltését.
Az InfoRádió megkereste a BKV-t is, választ még nem kaptunk. A cég hétfőn a távirati irodának azt mondta, hogy mindent megtesz a sztrájk elkerülése érdekében.
Hanganyag: Herczeg Zsolt