eur:
390.98
usd:
366.92
bux:
68142.02
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab

Kiterjesztenék a kamionok előzési tilalmát

Kondorosi Ferenc, az "Új rend és szabadság" program kormánybiztosa több és akár 10-20 kilométeres egybefüggő szakaszokon tiltaná meg a kamionon számára az előzést a gyorsforgalmi úthálózaton.

Kondorosi Ferenc kifejtette: amíg az autópályákon a kritikus helyeken (például hosszabb emelkedőkön) vezetnék be az előzési tilalmat, az M0-ás autóút teljes egészén tilos lenne az előzés a kamionok számára. A kormánybiztos erről hétfőn tárgyalt érintett tárcákkal és hatóságokkal, valamint a közúti fuvarozók több érdekképviseletével.

A "Új rend és szabadság" kormánybiztos közölte a megbeszélésen egyetértettek abban, hogy jelentős baleseti veszélyforrást jelentenek a tehergépkocsik és gépjárműszerelvények által alacsony sebességkülönbséggel megkezdett előzések. A tervezett intézkedéstől a közlekedési konfliktusok, valamint a közúti közlekedési balesetek számának csökkenését várják. Emellett javulna a közlekedés dinamikája, nőne az úthálózat áteresztőképessége és gyorsulna a személygépkocsi forgalom is - áll a közleményben.

Az egyeztetésen elhangzott, hogy az intézkedés bevezetése előtt szükség van a gyorsforgalmi úthálózat alapos vizsgálatára az előzési tilalom alá vonni kívánt útszakaszok pontos kijelölése érdekében.

Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) főtitkár-helyettese elmondta: nem zárkóznak el a kezdeményezéstől, azonban közlekedésbiztonsági szempontból vannak aggályaik. Kifejtette: a szigorú pihenési idők miatt lehetséges, hogy az előzésben korlátozott vezető az időkiesést más autópálya-szakaszokon próbálja majd behozni növelve ezzel a baleset kockázatát.

Hozzátette: mindenképpen szükséges fejleszteni az infrastruktúrát is, hiszen például az amúgy is terhelt M0-ás autóúton a jövőben nőni fog a kamionforgalom.

Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestületének ügyvezető főtitkára elmondta: nem vettek részt ugyan a hétfői egyeztetésen, a kezdeményezést pozitívan értékelik.

Az M1-es és az M3-as autópálya bizonyos szakaszain kísérleti jelleggel már bevezették előzési tilalmat.

A korlátozás az M1-es autópályán Tatabánya-Óváros csomópont és az M0-ás csomópont között három szakaszon, összesen 33,6 km hosszban, valamint az M3-as autópályán Gödöllő csomópont és a budapesti, Szentmihályi úti csomópont között egy szakaszon, 16,4 km hosszban, a főváros felé vezető irányban érvényes.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
Kínai autógyártó érkezéséről suttognak,  újabb gyár épülhet Magyarországon

Kínai autógyártó érkezéséről suttognak, újabb gyár épülhet Magyarországon

Egyre több arra utaló jel mutatkozik, hogy egy újabb autógyártó vállalat érkezhet Magyarországra, egészen pontosan a kínai Great Wall Motorl, vagy GWM. Már egy évvel ezelőtt is arról jelentek meg értesülések, hogy a vállalat az európai terjeszkedéshez gyártóközpontot hozna létre, és a hetekben Szijjártó Péter kínai látogatása és a kínai elnök Magyarországra érkezése kapcsán is felerősödtek a találgatások. Bár a hivatalos kommunikációban semmi konkrétum nem jelent meg eddig a GWM magyarországi terjeszkedéséről, az egyre hangosabb pletykák miatt megnéztük, mégis milyen cégről van szó.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×