eur:
394.06
usd:
355.48
bux:
72297.19
2024. szeptember 7. szombat Regina

Életveszélyesek az autópályák leállósávjai

A kimutatások szerint ugyanis minden ötödik, autópályán történt haláleset a leállósávok helytelen használatából, az autópályán történő megállásból, illetve a gyalogos közlekedésből ered - közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt.

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szerint életveszélyesek a leállósávok, mivel az autópályákon bekövetkezett halálesetek egyötöde ott történik, vagy úgy, hogy elütik az ott tartózkodó személyeket, vagy a műszaki, illetve egyéb okból ott veszteglő járműveknek ütköznek neki a nagy sebességgel haladók.

A társaság hangsúlyozta, hogy a pálya ezen részét a szakemberek vészsávnak is nevezik, ahol éppen ezért csak indokolt esetben szabad megállni.

Az ÁAK arra is felhívta a figyelmet, hogy a leállósávot semmilyen körülmények között nem szabad előzésre használni, hiszen amellett, hogy ez a közlekedési szabályok durva megsértésének minősül, rendkívül életveszélyes manővernek is számít.

Baleset esetén a mentést végző egységek és az intézkedő hatóságok leggyakrabban csak a leállósávon juthatnak el a helyszínre, ezért a szabálytalanul előző autósok nagymértékben hátráltatják a segítségnyújtást.

Címlapról ajánljuk

Támadás az elektromos autók ellen: minden autós fizessen

A megtett kilométerek után fizessenek az autósok – ezt akarja a brit kormánytól egy közlekedési témákra szakosodott civilszervezet, az úgynevezett „nettó zéró” klímacéllal összefüggésben. A Campaign for Better Transport (Kampány a jobb közlekedésért) nevű, 50 éve működő lobbicsoport először csak az elektromos kocsikat említette, de gyorsan módosította ajánlását.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.09. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×