Nem igazán történt technológiai változás a magyar oktatási eszközök használatában az elmúlt száz-százötven évben - mondta Magyar Bálint az InfoRádiónak. A fejlesztéspolitikai államtitkár kifejtette: az internet már bejutott az iskolákba, a következő feladat az, hogy a tantermekbe is bevezessék a világhálót.
Magyar Bálint elmondta, az interaktív tábla számítógéppel és projektorral együtt használható, vagyis ezáltal minden internetes tartalmat ki lehet vetíteni.
Az államtitkár előnyként említette, hogy a digitális tábla egy hatalmas érintőképernyős számítógépként üzemelhet, így a tábla előtt tud a diák feladatokat megoldani, a számítógép pedig megjegyzi a diák teljesítményét, megkönnyítve az adminisztrációt.
Leköti a gyerekeket
Ez az eszköz a figyelemhiányos gyermekeket is leköti, valamint segíti a társadalmi különbségek csökkentését - hangsúlyozta Magyar Bálint. Hozzátette: bűn lenne megfosztani ettől a diákokat.
A volt oktatási miniszter leszögezte: nem szabad szembeállítani a digitális táblák bevezetését az iskolák fenntartási nehézségeivel, mivel az intézmények felújítására 120-140 milliárd forintot szán a kabinet a második nemzeti fejlesztési terv részeként, míg az Intelligens Iskola Program közel 40 milliárdból megvalósítható.
Angol és mexikói példa
Hogy pontosan hány eszközt szereznek be, az az ártól függ, de a tervek szerint egy eszközre 900 ezer forintnál többet nem fordíthatnak, így mintegy 40 ezer tanteremben lehet digitális tábla.
Az iskolák többsége két felmérés során is az interaktív táblát jelölte meg a szükséges informatikai fejlesztések terén - tette hozzá Magyar Bálint.
Példaként említette, hogy Angliában két év alatt szerelték fel az összes tantermet az eszközzel, míg Mexikóban 150 ezer digitális táblát üzemeltek be.Ha a kormány szeretne befektetni az oktatásba, olyan módon tegye, ami az integrált tanításnak és a gyerekek érdekeinek megfelel, és nem változtatja még személytelenebbé az oktatást - reagált az InfoRádiónak Kerpen Gábor a digitális táblák bevezetésének ötletére.
A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke kifejtette: az interaktív táblák bevezetésére szánt 40 milliárd forintból több száz iskolát lehetne megmenteni, legalábbis az alapján, hogy egymilliárd forint hiány miatt húsz oktatási intézményt kell átszervezni Budapesten.
Fontosabb a kapcsolat, mint a technika
A pedagógusok és a diákok közötti kapcsolatteremtést kellene elősegíteni, nem pedig technikai eszközöket fetisizálni - emelte ki Kerpen Gábor.
Az érdekképviselet elnöke hangsúlyozta: krétára, jó világításra és megfelelő minőségű székekre sokkal inkább szükség van az iskolákban. Előbb a megfelelő munkakörülményeket kell megteremteni, és ezt követően lehet ilyen eszközök beszerzésén gondolkodni - mondta Kerpen Gábor.
Hozzátette: reméli, nem csak annyi tanterem marad a közeljövőben, amennyi tábla beszerzéséről szól a projekt.
Ha ilyen kutyája van, most hívhatja a rendőrséget





