eur:
396.99
usd:
371.11
bux:
69963.95
2024. június 17. hétfő Alida, Laura
WASHINGTON, DC - OCTOBER 21: U.S. President Joe Biden attends the 10th-anniversary celebration of the Martin Luther King, Jr. Memorial near the Tidal Basin on the National Mall on October 21, 2021 in Washington, DC. Biden attended the memorials dedication ceremony in 2011 with then President Barack Obama who delivered the keynote address. (Photo by Chip Somodevilla/Getty Images)
Nyitókép: Chip Somodevilla/Getty Images

Biden egy „mémguru” bevetésével célozná meg a fiatalabb szavazókat

Ahogy forrósodik az amerikai elnökválasztási kampány, Joe Biden is felgyűri az ingujját és olyan módszerekhez folyamodik, amelyeket eddig nem társítottak hozzá. Biden is be akar szállni a mém-háborúba és az ellenfelet (azaz Donald Trumpot) cikiző montázsokkal próbálja maga mellé állítani a fiatalabb nemzedékek eddig apolitikus tagjait.

Joe Biden 2022-ben maga is mémmé vált, amikor a felhasználók elkeresztelték Dark Brandonnak és olyan képeket posztoltak róla, mintha lézer világítana a szeméből.

A novemberi amerikai választáson Biden és Donald Trump személyében az amerikai történelem két legidősebb elnökjelöltje indul – jegyzi meg a Telegraph - és várhatóan mindketten harcba szállnak a fiatal szavazók megnyerésére.

Hogyan tudják elérni ezt a kulcsfontosságú demográfiai réteget?

A Biden-csapat szerint mémekkel.

Az amerikai elnök újraválasztási kampánystábja internetes „mémszakértőt” keres, hogy elérje azokat a potenciális szavazókat, akiket általában nem mozgatnak meg a politikai hírek.

Biden kampánya, - a napokban közzétett álláshirdetés szerint - "partnermenedzsert" keres a tartalom- és mémoldalakhoz – írja a Telegraph.

A maximum évi 85 000 dolláros fizetéssel járó állás betöltője a kampány delaware-i központjából dolgozik majd és "az internetes tartalom- és mémoldalakkal való kapcsolattartás" lesz a feladata.

„Az ideális jelölt az, aki szenvedélyesen szeretné eljuttatni a politikai tartalmakat a választokhoz az internetnek arra a szegmensége, ahol most vannak”

- áll az álláshirdetésben.

A partnermenedzser feladata az lesz, hogy kapcsolatokat alakítson ki internetes személyiségekkel, népszerű podcast-házigazdákkal és úgynevezett „mémoldalakkal”, hogy így próbálja népszerűsíteni Biden újraválasztási kampányát.

Példa egy Biden-ellenes mémre:

Több tízmillió felhasználót érhet el

A mémoldalak olyan média fiókok, amelyek általában vicceket vagy kommenteket tesznek közzé, gyakran más közösségi oldalakról, például az X-ről és a Redditről átemelve azokat. Gyakran posztolnak továbbá virálisan terjedő és a híreket vagy hírességeket vicces hangnemben kommentáló képeket.

Vannak olyan mémoldalak, amelyek több tízmillió követővel rendelkeznek, megelőzve az elnököt is, akire 17 millió híve iratkozott fel az Instagramon.

Az álláshírdetés hírére a kommentelők „mémlordnak” nevezték el a kersett személyt. (Ez egy internetes szleng azokra, akik nem csak értik a mémeket, de mesterien tudják használni is azokat).

Donald Trump például hivatali ideje alatt Twitter-tirádáiról híresült el. Egyszer olyan képet posztolt magáról, amelyen egy a filmbeli bokszoló, Rocky testére montírozták a fejét.

Az először ellenfelei által terjesztett Dark Brandon mémeket Joe Biden felvállalta és kampánya online áruháza nagy pénzekhez jutott a különböző ilyen szuvenírok árusításával.

Először Obama vetette be eredményesen a Facebookot

Korábban Barack Obama vetette be a Facebookot a 2008-as elnökválasztási kampányban, hogy többezer adományt gyűjtött be és sok támogatót szerzett.

A platform később is meghatározó volt. Andrew Bosworth, a Facebook egyik vezetője azt állította, hogy a vállalat "felelős" Donald Trump 2016-os megválasztásáért, "mert Trump a valaha látott legjobb digitális reklámkampányt folytatta".

Közben Joe Biden elnök azt mondta: ő maga nem rajong a közösségi médiáért és a munkatársai posztolnak a nevében. Nem úgy, mint Trump esetében, aki hivatali ideje alatt arról volt ismert, hogy a Twitteren maga osztotta meg a vélményét.

A Telegraph megírta, hogy

Biden – ironikus módon - februárban TikTok-fiókot nyitott, annak ellenére az amerikai törvényhozók körében és az elnöki adminisztrációban is hatalmas aggályok merültek fel kínai tulajdonú alkalmazással kapcsolatban.

A Fehér Ház és egyes kongresszusi képviselők is a TikTok betiltását akarják elérni. Biden azonban éppen ezen a platformon tudná elérni a úgynevezett Z generációs felhasználókat.

Az elnök áprilisban írta alá azt a törvényt, amely kényszeríti az alkalmazást birtokló céget, a ByteDance-t, hogy adja el amerikai üzletágát, ha nem akarja, hogy letiltsák a TikTokot.

Közben Trump mostanában nagyrészt a Truth Socialon, az X riválisán jelenik meg a közösségi médiában. Ezt a céget az ő maga indította, miután kizárták az X-ről azután, hogy hívei 2021-ben betörtek az amerikai Kongresszus épületébe.

Címlapról ajánljuk

Honvédelmi államtitkár: a digitális szuperhatalmak támogatása nélkül már két éve kapituláltak volna az ukránok

Korábban átlagban 3-6 hónap telt el egy új harceszköz bevetése és az ellene való hatékony védekezés között, viszont az ukrajnai háború kezdete óta folyamatosan csökken ez az időintervallum – mondta Barthel-Rúzsa Zsolt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.17. hétfő, 18:00
Fürjes Balázs a Nemzetközi Olimpiai Bizottság tagja
Gyulay Zsolt a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×