eur:
394.08
usd:
368.38
bux:
66376.55
2024. április 25. csütörtök Márk
Pozsony, 2010. május 19.A VW Slovakia által közreadott felvételen egy munkás tisztogat egy elkészült Volkswagen személygépkocsit a német Volkswagen autógyár pozsonyi összeszerelő üzemében 2010. május 19-én. (MTI/VW Slovakia/Matthias Knoch)
Nyitókép: MTI/VW Slovakia/Matthias Knoch

Bezárta Kassa melletti üzemét a Volkswagen

A Volkswagen német autóipari konszern bezárta legkisebb szlovákiai gyárát az ország keleti részén. Az üzem a Kassa melletti enyickei ipari parkban működött 15 éven keresztül. Most több mint száz ember maradt állás nélkül. A gyár az orosz piacra készített gépjárműveket.

A kelet-szlovákiai gyárban 2004 óta 135 ezer autót raktak össze, melyeket Oroszországba exportáltak. Oliver Grünberg, a Volkswagen Slovakia igazgatótanácsának elnöke azzal indokolta a német autóipari óriás enyickei gyárával kapcsolatos lépését, hogy az orosz piacon már nincs igény arra, hogy az autókat itt szereljék össze, ezért a Kassa környéki csarnokait bérbe adja a gyár.

A Volkswagen üzemei Oroszországban Vlagyivosztok körül összpontosulnak. Mivel a helyi munkások nem voltak képesek a kívánt minőségi követelményeknek megfelelő autók gyártására, az oroszok magas behozatali vámot vetettek ki az importjárművekre. Ez egyedül úgy volt megkerülhető, hogy a már kész autókat előbb Szlovákiában szétszerelték, majd Vlagyivosztokban újból összeszerelték. Az orosz alkalmazottak így olyan készségekre tettek szert, amelyek birtokában mára a szlovákiai exportautók nélkül, maguk is képesek teljes értékű gépkocsik gyártására.

A Volkswagen pozsonyi vezetésének viszont eltökélt szándéka, hogy 2025-ig 30 százalékkal növeljék a fővárosi üzem hatékonyságát, ahol tavaly 408 208 gépkocsi gördült le a gyártósorról. A hatékonyság növelésének jegyében most szupermodern robotok bevetésével háromezer, főként munkaközvetítő ügynökségek révén alkalmazott munkásától válik meg a cég. Oliver Grünberg úgy fogalmazott, célzott restrukturalizációs folyamatok várnak a Volkswagenre.

„A gyártási folyamatok kiterjesztése is szóba kerülhet egy újabb kelet-európai üzemben.

Ugyanakkor nincs szó arról, hogy a Pozsonyban gyártott termékek másik üzembe történő célirányos áthelyezésére kerülne sor. Az azonban még nem dőlt el, hogy ez az újonnan létesülő gyár megépül-e, s ha igen, mikor” – fogalmazott Grünberg.

A szomszédos Csehországban a Cseh Autóipari Szövetség szerdán ismertetett adatai szerint 363 052 személygépkocsit gyártottak az idei első negyedévben, ami éves összehasonlításban 3,8 százalékos csökkenést mutat. A legnagyobb csehországi autógyár, a Škoda Auto 231 280 kocsit gyártott, három százalékkal kevesebbet, mint 2018 első negyedében. A Hyundai termelése 12 százalékkal esett vissza.

A cseh autóipari szövetség azzal számol, hogy a gépkocsigyártás a második negyedévben újra emelkedő pályára áll és növekedni fog. Az év első negyede hagyományosan gyengébb, mint a többi része.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

Az Egyesült Államok lépett a TikTokkal szemben, ketyeg az óra a kínai vállalatnak

A platform jelenleg a legnépszerűbb a fiatalok körében, és amellett, hogy rengeteg időt töltenek el rajta, a megjelenő tartalmak jelentős befolyással vannak a felhasználókra politikailag is. A meghozott törvény arra kényszeríti a kínai vállalatot, hogy amerikai kézbe adja tengerentúli leányvállalatát, ám az államvezetés úgy is dönthet, hogy titkos technológiává nyilvánítja az algoritmust, így viszont 170 millió felhasználó maradhat hoppon.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Alig mozdult az amerikai részvénypiac

Reggel az ázsiai tőzsdéken kedvező hangulatban telt a kereskedés, ezt követően azonban Európában és Amerikában is elfogyott a lendület délutánra a tőzsdéken. Az üzemanyagárakról szóló bejelentést követően is erős a Mol, az olajcég árfolyama  2 százalékos pluszban zárt. Amerikában kis mértékű, vegyes irányú elmozdulás volt látható. Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×