Infostart.hu
eur:
387.08
usd:
330.02
bux:
110383
2025. december 22. hétfő Zénó
Genova, 2018. augusztus 14.Mentőalakulatok tagjai az A10-es autópálya leszakadt hídjának romjai között Genova közelében 2018. augusztus 14-én. A balesetnek több tucat halottja van. (MTI/EPALuca Zennaro)
Nyitókép: Luca Zennaro

Időzített bomba volt a genovai híd

Egy éven át tartó szükségállapotot hirdetett az olasz kormány a genovai hídkatasztrófa miatt a liguriai régióban. A tartományt 5 millió euróval támogatják. Közben dühös reakciók kísérik tragédiát. Van aki a politikusokat teszi felelőssé, ők pedig az üzemeltetőt.

Szükségállapotot hirdetett az olasz kormány Liguriában – abban a tartományban, ahol egy keddi viharban összeomlott az A10-es autópálya egyik hídja, 42 ember halálát okozva.

Francesco Cozzi genovai főügyész közölte: az eddig megtalált áldozatokon kívül még további tíz-húsz ember tűnhetett el.

A lépés nyomán rendkívüli pénzalapokkal – kezdetben öt millió euróval - tudják támogatni a régiót. Sokak szerint azonban a populista kormány ezzel próbálja elterelni magáról az olaszok haragját.

Napvilágra került, hogy

a koalíciós partner 5 Csillag mozgalom néhány évvel ezelőtt „dajkamesének” nevezte a híd állapotáról szóló figyelmeztetéseket – részben azért, mert ellenezte a nagy infrastrukturális beruházásokat.

A kormánytagok most felelősségre vonásról beszélnek, de szerintük a Morandi hidat üzemeltető cég vezetőit kell kérdőre vonni. Guiseppe Conte miniszterelnök azt ígérte, hogy a kormány mindent megtesz a hasonló tragédiák megakadályozására.

Conte közölte: a kabinet lépéseket tesz, hogy visszavonják az Autostrade per l’Italia, az olasz autópálya üzemeltető magáncég koncesszióját – ez a vállalat felelt a híd karbantartásáért.

Matteo Salvini radikális jobboldali belügyminiszter az EU-t tette meg bűnbaknak, mert úgymond kiadási szabályai megkötötték az olasz kormányok kezét.

Danilo Toninelli, az 5 Csillag Mozgalom közlekedési minisztere a cég vezetőinek lemondását követelte.

A vállalatnál ugyanakkor azt mondták: háromhavonta ellenőrizték az építményt. 2011-ben viszont már figyelmeztettek, hogy túlterhelt a híd és romlik az állaga. Egy évvel később a genovai önkormányzat meghallgatást tartott a Morandi híd állapotáról.

Egy szakértő akkor azt jósolta, hogy 10 éven belül összeomlik a híd

– írta a BBC.

A genovai államügyészség gondatlanságból okozott emberölés gyanújával vizsgálatot indított.

A mentőalakulatok szerint kevés remény maradt arra, hogy túlélőket találjanak, miután több tucat jármű zuhant le 45 méter magasságból, amikor kedden leszakadt az építmény egy szelvénye.

Az áldozatok között jobbára olaszok, de négy francia és egy román is volt. Egy román állampolgár van a sérültek között is.

Davide Capello, az olasz labdarúgó bajnokságban szereplő Cagliari csapat volt kapusa a csodával határos módon menekült meg.

A 33 éves volt játékos azt mondta: 30 métert zuhant, de valahogy túlélte és sikerült kimásznia a kocsijából.

Az eset felélesztette az olasz infrastruktúra állapotáról szóló vitát: a Corriere della Sera című lap megjegyezte:

öt év alatt ez volt az ötödik hídomlás az országban.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Napi kilenc kamion sajtot adnak fel exportra – így erősíti piaci pozícióit a Kőröstej

Napi kilenc kamion sajtot adnak fel exportra – így erősíti piaci pozícióit a Kőröstej

Orvosból lett sajtexportőr, majd a hazai tejipar egyik legfontosabb szereplője: Riad Naboulsi története egyszerre szól vállalkozói bátorságról, pénzügyi fegyelemről, és arról, hogyan lehet magyar tejből világszinten is jegyzett márkákat építeni. A Kőröstej ma már négy üzemben mintegy 500 ezer liter tejet dolgoz fel naponta, több mint 65 országba szállít, és exportteljesítménye önmagában a teljes magyar kivitel egy ezrelékét adja. A növekedés ugyanakkor komoly forgótőke- és beruházásigénnyel jár, amit a vállalat hosszú ideje szoros banki partnerséggel kezel. Boros Zoltán, az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának nagyvállalati ügyfelekért felelős igazgatója szerint a Kőröstej sikerének kulcsa az erős exportorientáció, a magas hozzáadott értékű sajtkínálat és a fegyelmezett költséggazdálkodás – ezekre a pillérekre épül az a fejlesztési pálya, amelynek következő állomásai már most körvonalazódnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×