Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Genova, 2018. augusztus 14.Mentőalakulatok tagjai az A10-es autópálya leszakadt hídjának romjai között Genova közelében 2018. augusztus 14-én. A balesetnek több tucat halottja van. (MTI/EPALuca Zennaro)
Nyitókép: Luca Zennaro

Tovább nőtt az olaszországi hídomlás halálos áldozatok száma

Már 42 halottról, köztük több gyermekről szólnak a híradások, külföldiek is vannak közöttük. Még legalább tíz ember után kutatnak a romok között.

Negyvenkettőre emelkedett a genovai hídomlás áldozatainak száma, és többen eltűntek - közölte újságírókkal a Dél-Olaszországban tartózkodó Matteo Salvini olasz belügyminiszter.

A RAI közszolgálati televízió híradása szerint továbbra is mintegy tíz eltűntet tartanak nyilván a hatóságok, a kórházban ápolt 15 sérült közül pedig kilencnek súlyos az állapota.

A Rai News24 híradása szerint

még 10 eltűnt után kutatnak tíz a mentőalakulatok, a kórházban ápolt 15 sérült közül kilencnek súlyos az állapota.

A La Repubblica című olasz lap értesülése szerint a halottak között van három - 8, 12 és 13 éves - gyermek. Közben kiderült, hogy

több külföldi: két román, két albán és három francia állampolgár is van az áldozatok között.

Kedd délben leszakadt Genovában egy autópályahíd középső, 80 méter hosszú szakasza, a hatóságok szerint 30-35 személygépkocsi és három teherautó zuhanhatott a 45 méteres mélységbe

A tragédia az A10-es autópályán, a francia határhoz közeli Morandi viadukton történt. Több szemtanú elmondása szerint az omlás előtt villám csapott a hídba, de ezt hivatalos forrás nem erősítette meg. A katasztrófa idején nagy volt a forgalom a hídon.

A Morandi híd állapotával kapcsolatban ellentmondásos információk kerültek a híradásokba szerdára virradóra. Az AFP hírügynökség úgy tudja, hogy már megépítésétől kezdve szerkezeti problémák voltak a híddal, rendszeresen ki kellett javítani rajta a repedéseket és az elmálló betont.

A viadukt fenntartója, az Autostrade (ASPI) szerint viszont a tragédia váratlanul következett be, semmi jel sem utalt arra, hogy a híd veszélyes, ráadásul folyamatosan ellenőrizték az állapotát.

A politikusok a tragédia felelőseinek megbüntetését követelik. Edoardo Rixi, az infrastruktúráért felelős miniszterhelyettes az ANSA olasz hírügynökségnek nyilatkozva azt mondta: szerinte az egész hidat el kell bontani, ami komoly közlekedési problémát okoz majd.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×