Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.71
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Genova, 2018. augusztus 14.Az A10-es autópálya leszakadt hídjának egy része Genova közelében 2018. augusztus 14-én. A balesetnek több tucat halottja van. (MTI/EPALuca Zennaro)
Nyitókép: (MTI/EPALuca Zennaro

Összeomló papírok a genovai baleset után

Majdnem 11 százalékos, 10 éve nem látott eséssel reagáltak az összeomlott genovai hidat üzemeltető társaság értékpapírjai a keddi tragédiára.

Az Atlantia a világ vezető vállalata az utak, autópályák és repterek üzemeltetésében, szól a római székhelyű gazdasági társaság hivatalos videós imázsfilmjének első mondata. Leányvállalatán keresztül az olasz cég az üzemeltetője a kedden déltájt összeomló genovai hídnak, melyen az A10 jelzésű autópálya fut.

Az olasz vállalat 5000 kilométernyi autópályát szolgál ki Olaszországon kívül Brazíliában, Chílében, Indiában és Lengyelországban, de részt vesznek két olasz és három nizzai reptér üzemeltetésében is. Az olaszországi értéktőzsde hivatalos weboldalán található leírás szerint a társaság kezeli az egyik legelterjedtebb elektronikus fizetési rendszert Európában.

A cég piaci kapitalizációja 2017 végi adat szerint több mint 21 és fél milliárd eurós és átszámítva több mint 1000 milliárd forintos adózás előtti nyereséget ért el tavaly.

A vállalatot 1982-ben alapították, leányvállalata az Autostrade per l'Italia a tragédiában érintett közútkezelő. Az Atlantia vállalat alapítója a közismert Luciano Benetton, az olasz Benetton divatcég és cégbirodalom alapítójának legidősebb fia, Alessandro Benetton.

A kedden dél körül egy heves vihar közepette összeomló hidat a 60-as években építették. Az építmény az imázsfilmben is feltűnik.

Kedden alig két óra alatt a 25 eurós papíronkénti árfolyamról 22 euró 40 centre zuhant a cég értékpapírjainak jegyzése, ami majdnem 11 százalékos értékvesztés.

Ez a Bloomberg üzleti hírügynökség információi szerint a legnagyobb napon belüli esés a 2008-as válság óta a cégnél. Az árfolyam ezt követően némiképp korrigált. A keddi tragédiában 30-nál is többen haltak meg. Szerdai Facebook-üzenetében az olasz közlekedési miniszter a Genova közelében leszakadt híd üzemeltetőinek lemondását követelte.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×