"Kétségbeesett időkben kétségbeesett megoldásokra van szükség" - tartja az angol közmondás, és Amanda Hocking 2010 áprilisában eléggé kétségbe volt esve.
A fiatal nő íróként próbált megélni, de a nagy kiadók sorra utasították vissza a könyveit. Volt még egy szenvedélye, a Muppet-show, és a fejébe vette, hogy mindenképpen eljut a fél évvel későbbre szervezett Muppet-kiállításra, Chicagóba. Az úthoz azonban kellett neki 300 dollár.
Végül kitalálta, hogy egyik visszautasított regényét felteszi a digitális könyváruházak oldalára, hátha sikerül eladnia néhány könyvet. Fél évvel később már 20 ezer dollár volt a számláján, miután 150 ezer példányban kelt el a könyv. Az elmúlt közel két évben pedig már 2,5 millió dollárt keresett.
Története valószínűleg bekerül a digitális könyvkiadás történelmébe, ugyanis egyetlen ügynök, kiadó sem segítette.
Amanda Hocking mostanra kiköltözött félig bebútorozott bérlakásából, és vett magának egy házat, egy kis földet és egy autót.
A 27 éves nő írói karrierjét részben szülei válásának köszönheti. Kevés pénzből éltek, nem volt kábeltévé és így szenvedélyes olvasóvá vált. "Jártam a könyvtárakat és az antikváriumokat. Mivel a gyerekkönyvek túl rövidek voltak, elkezdtem felnőtt könyveket olvasni" - mesélte. Hét éves korában már Stephen King, Michael Crichton, Salinger, Shakespeare, Jane Austen, Mark Twain és Kurt Vonnegut műveit bújta. Történeteket talált ki. és amikor depresszió gyanújával pszichiáterhez küldték, a szakember véget akart vetni a mesélésnek. Hocking szerencséjére szülei az oldalára álltak, és így tovább írhatott. A kiadóknak azonban nem kellettek a művei.
Hocking egy jó tanácsra hallgatva nem csak az Amazon és a Smashwords oldalára is feltöltötte a könyvét. A manapság divatos vámpír sztoriból először naponta 9 kelt el, tavaly januárban már havi 100 ezer könyvet adott el úgy, hogy az első könyvért csak 99 centet kért. Jobban keresett viszont, mint a nyomtatott könyvekkel, mert az internetes áruházak hétszer annyit utaltak neki az árból, mint a hagyományos kiadók tették volna.
A Guardian megjegyzi, hogy Hocking sikerével párhuzamosan egyre megbecsültebbé válik az úgynevezett "self-publishing" - a korábban ismeretlen szerzők megjelenése a digitális áruházakban. Hockingot pedig azóta kegyeibe fogadták a hagyományos kiadók is, és nyomtatásban is megjelennek könyvei.
A rendőrség szerint gond van az új Sió-zsilippel