eur:
393.44
usd:
368.32
bux:
65983.33
2024. április 24. szerda György
Lángokban áll Romain Grosjean, a Haas francia versenyzőjének autója a rajt utáni balesete után a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Bahreini Nagydíján a szahíri pályán 2020. november 29-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Pool/Tolga Bozuglu

A szezonzárón visszatérne Grosjean

Kedd helyett csak szerdán hagyja el a kórházat Romain Grosjean, a Forma-1-es Haas istálló francia versenyzője, aki a vasárnapi Bahreini Nagydíjon szenvedett súlyos balesetet, de kisebb égési sérülésekkel megúszta a történteket.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke azt mondta, a 34 éves versenyző kezelőorvosai szerint a gyógyulási folyamat a várakozásaiknak megfelelően halad.

"Nincs probléma, itt inkább arról van szó, hogy felgyorsítja a teljes felépülést, ha még egy éjszakát a kórházban marad" - nyilatkozta Steiner, aki szerint Grosjeannak az a célja, hogy a jövő hét végén ismét versenyezni tudjon. A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjat jövő vasárnap rendezik, Grosjeannak nagy valószínűséggel az lesz pályafutása utolsó F1-es versenye.

"Az a célja, hogy ott legyen a rajtrácson Abu-Dzabiban, ezért mindent igyekszik megtenni"

- jelentette ki a csapatfőnök.

A Haas hétfőn jelentette be, hogy a most hétvégén sorra kerülő Szahíri Nagydíjon a 24 éves brazil Pietro Fittipaldi helyettesíti majd Grosjeant.

Az észak-amerikai központú istálló kedden azt is közölte, hogy jövőre az egyik versenyautóját az orosz Nyikita Mazepin vezeti majd. A Haas másik versenyzőülésének nagy esélyese Mick Schumacher, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher fia, miután a Haasnál most alkalmazásban álló dán Kevin Magnussen Grosjeanhoz hasonlóan jövőre elhagyja a csapatot.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
A betont sosem fogjuk elhagyni, de még idén jöhet a zéró kibocsátású cement

A betont sosem fogjuk elhagyni, de még idén jöhet a zéró kibocsátású cement

A globális szén-dioxid-kibocsátás tavaly rekordszintre emelkedett, 1,4 százalékkal meghaladva a 2019-es, Covid előtti szintet, amelyet jellemzően a háztartások energiafelhasználása, a közlekedés, a nemzetközi légi közlekedés és hajózás okoz, de olyan iparágaknak is szerepe van benne, mint a műtrágya-, acélgyártás, olajfinomítás, vagy éppen a cementipar. Ugyanakkor azt kevesen tudják, hogy utóbbi szektor az elmúlt évtizedekben olyan átalakuláson megy keresztül, aminek következtében ma már globális trend a gyártás során a szén és egyéb fosszilis anyagok helyett az alternatív tüzelőanyagok használata, és még idén polcokra kerülnek a minimum 30 százalékkal kevesebb CO2 kibocsátással készült cement készítmények. Norvégiában pedig üzembe helyezik az első olyan CCS (Carbon Capture and Storage) technológiával működő cementgyárat, ahonnan zéró kibocsátású termékek kerülnek majd ki.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×