Infostart.hu
eur:
386.85
usd:
330.37
bux:
109886.75
2025. december 19. péntek Viola
Modellek bemutató előtt a XI. Budapest Central European Fashion Week első napján a Magyar Nemzeti Múzeumban 2023. február 4-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

A Z-generációt akarják megnyerni a divaton keresztül

Hétfőn, augusztus 28-án kezdődik a régió egyik legfontosabb divateseménye, a Budapest Central Fashion Week. A szeptember 3-ig tartó rendezvényre idén új koncepcióval készülnek, de most is több tucat tervezővel és márkával várják az érdeklődőket.

Idén a Fashion Weeken kicsit változtattak, nemzetközi szakértőket és magyar szakértőket kértek fel, hogy segítsenek megtalálni a rendezvény hívószavát. Emellett felállítottak egy kritériumrendszert, és az alapján lettek besorolva a regionális és magyar tervezők. "A híd szerepkörét szeretnénk betölteni a régióban, hogy feltörekvő, erős márkák mutassanak be, és onnantól kezdve felkészítsék őket a nemzetközi kiugrásra" – mondta Forintos-Szűcs Anita, a Magyar Divat és Design Ügynökség általános vezérigazgató-helyettese.

A divathéten biztosan találkozhatunk Merő Péterrel, Sentimentssel, Zoób Kattival, de Zsigmond Dóra, Tomcsányi Dóra lesznek ott, összesen 24 márka mutat be. Ezúttal új koncepcióval készülnek,

a Z-generációra fókuszálnak, ez alapján állították össze a programot is.

Forintos-Szűcs Anita azt mondta, ez idáig kevésbé volt lehetőségük volt a Z-generációra fókuszálni. Most a helyszín is lehetővé tette ezt, és egy Fashion Hub-ot hoztak létre, amit milánói mintára alkottak meg.

Sokféle kerekasztal-beszélgetés, workshop lesz itt, mellette egy pop-up store, illetve a fenntarthatóságról is beszélnek neves szakértőkkel az ingyenes programokon, melyek szombattól vasárnapig látogathatóak. A vezérigazgató-helyettes kiemelte, egy nemzetközi street style fotós is lesz, illetve a BCEFW alatt sminkekről beszélnek, és egy mesterfodrász is beszél arról, miként készíti el a hajakat.

A programok regisztráció keretében látogathatók.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Beszélt a belgák harcáról, egy nagy nyugat-európai tévhitről a hétköznapi emberek fejében, és arról, hogy az uniós országok hogyan adnak hitelt Ukrajnának – az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. A miniszterelnök szerint ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak, Ukrajna pedig egy stratégiai vereségben van.

Jövőre is a csehek védik a szlovák légteret

Csehország a jövő évben is részt vesz a szlovák légtér védelmében. Erről Jaromír Zůna új cseh védelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák csütörtöki telefonos egyeztetésükön állapodott meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Bejglit boltból pár száz forintért? A minőségi változatot 3500 forintnál olcsóbban nem lehet kihozni

Bejglit boltból pár száz forintért? A minőségi változatot 3500 forintnál olcsóbban nem lehet kihozni

Nem érdemes a karácsonyi sütemények, főleg a bejgli árán spórolni, mert garantáltan csalódás lesz a vége, állítja Erdélyi Balázs, a Magyar Cukrász Ipartestület szakmai elnöke. Elmondta: minimum 3500 forint most egy minőségi, valóban kézműves és hagyományos módon készített 500 grammos bejgli ára. Nagy átlagban pedig 4-5000 forint között mozog az áruk. A szaloncukrok és egyéb karácsonyi édességek megvásárlásával együtt a magyar családok átlagban 20 ezer forintot költenek az édes finomságokra az ünnepi időszakban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×