Az eladott kötetek több mint 14 százaléka gyermek- és ifjúsági kiadvány, az egyre bővülő piac 10 milliárd forintot tesz ki. A Móra Könyvkiadó elnök-vezérigazgatója szerint ennek oka az, hogy azok a szülők, akik még olvasásra próbálják nevelni a gyerekeiket, már a járókába, a kiságyba is vesznek könyvet.
Janikovszky János hozzátette: a lapozókat és leporellókat korábban alig vásárolták, ám az utóbbi időben hatalmasat nőtt ez a szegmens. A Móra az elmúlt négy évben nagyjából hatvan ilyen kiadványt dobott piacra. Ezek nem kerülnek sokba, és a szülők általában nem egyet, hanem többet vásárolnak belőlük.
A kiadónak mindig is voltak ilyen kiadványai, amelyek közül többet újra megtalálhatnak a szülők a könyvesboltokban, de újonnan, fiatal grafikusok által illusztrált kötetekkel is találkozhatnak - jegyezte meg Janikovszky János.
Hanganyag: Kocsonya Zoltán