Ezt nehéz megfogalmazni. Szerintem két teljesen különböző előadás, miközben nem jöhetett volna létre az egyik a másik nélkül. Ha Szegeden nem csináljuk meg ezt a kicsit harsányabb előadást, ami egy roma közegben játszódott, ami azért volt fontos, hogy a darabnak ezt a tüllszoknyás, tüllszárnyacskás tündéri világát egy kicsit sötétebb vizekre vigyük, akkor biztos, hogy ez az előadás, ami most a Bárkában van, nem ilyen lenne. Talán egy kicsit szomorúbb, egy kicsit befelé fordulósabb, egy kicsit 2007-es előadás a szegedihez képest.
Társadalmi problémákra reflektál?
Amennyiben társadalmi probléma a magány, társadalmi probléma az, hogy nehezen találják az emberek a párjukat, társadalmi probléma a szerelem vagy társadalmi probléma a sötét ösztönünk, amelyet vagy elfojtunk vagy rosszkor engedünk ki, akkor társadalmi problémákra reflektál. Ha ezeket pszichológiai vagy lelki problémáknak tekintjük, akkor is társadalmi problémákra reflektál.
Nem ez az első Shakespeare-adaptációja. Szívesen rendez Shakespeare-t?
Igen, lassan már minden darabját megcsináltam. Én nem ismerek más ilyen őrültet a világirodalomban, aki ennyire nem drámaíróként drámaíró. Akin ennyire érződik, hogy teljesen vérre menő színházi emberként vannak összerakva a szövegei. Tényleg nem ismerek ilyet. Valami egészen különlegeset tud. Az ember azért tud hozzá így kapcsolódni, mert egy tökéletes színházcsináló ember írta ezeket a darabokat.
A kecskeméti gyorshajtó kapott egy 468 ezres csekket, aztán még valamit