eur:
394.32
usd:
370.16
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma
Nyitókép: pexels

Van, ahol az elektromosból nem az autó a menő

Előrejelzések szerint hamarosan évi 13 millió elektromos játművet adhatnak el Indiában.

Az elektromos jármű kifejezés kapcsán legtöbbünknek az autók jutnak eszébe, India azonban e téren is más, mint a többi ország. A világ ötödik legnagyobb gazdaságában robogók, mopedek és motorbiciklik dominálják az elektromos járművek piacát is.

James Hong, a Macquarie Group vezető mobilitáskutatója szerint ez egyáltalán nem meglepő: az úthálózat rosszabb, a bevételek alacsonyabbak, ezért a legtöbb ember számára kényelmesebb és megfizethetőbb autó helyett kétkerekűt venni – írja a CNBC.

Jelenleg még nem túl elterjedtek az elektromos járművek az országban, mindössze az eladások két százalékát jelentik, de a kormánynak ambiciózus céljai vannak: 2030-ra 40-45 százalékra nőhet az elektromos járművek részesedése. A Bain&Company előrejelzése szerint akár évi 13 millió elektromos kétkerekűt is eladhatnak ekkorra.

A négykerekű járművek eladása 15-20 százalékkal nőhet 2030-ra, az évente eladott új elektromos autók száma pedig egymillió is lehet.

Ez a szegmens nem tud olyan dinamikusan fejlődni, mivel autót azok az indiaiak vásárolnak, akik nagyobb távolságokat tesznek meg járműveikkel nap mint nap.

A Bain & Co. előrejelzése szerint az indiai elektromos járműipar ellátási láncának teljes bevétele 2030-ra 76-100 milliárd dollárt fog kitenni.

Arun Agarwal, a Kotak Securities részvénykutatási alelnöke szerint Indiában régóta a kétkerekű járművek az igazán népszerűek. Legalább 10 startup szolgálja ki jelenleg is azok igényeit, akik elektromos változatra vágynak. Az eladások emeléséhez olcsó járművekre van szükség és sok töltési pontra. Jelenleg 70-140 ezer rúpiáért (315-630 ezer forint) lehet új, belső égésű motorral felszerelt robogóhoz jutni, míg az elektromos változatok induló ára 160 ezer rúpia (720 ezer forint) lehet.

A kétkerekűek akkor lesznek olcsóbbak, amikor

az akkumulátorok ára is mérséklődik majd.

Arun Kumar, az Ola Electric elektromos motor gyártó vezetője szerint ugyanakkor ezeknek a járműveknek a fenntartási költségei jóval alacsonyabbak, mint a hagyományos motoroknak, ezért aki villanyrobogót választ, sokat spórol.

Mindezzel együtt is szükség van a kormány pénzügyi támogatására ahhoz, hogy több indiai válasszon elektromos kétkerekűt. Már most ingyenes úthasználat és adókedvezmény jár annak, aki ezeket a környezetbarátabb motorokat választja. A töltőállomások hiánya ugyanakkor sokakat tart egyelőre távol az elektromos járművektől. Ha útközben lemerül a motor vagy autó, nincs más választás, mint drága pénzen a következő töltőállomásig elvitetni. A Tata Power célja, hogy 2028-ra 25 ezer töltőpontot létesít az országban, így kevesebbet kell majd számolgatni indulás előtt.

Címlapról ajánljuk
Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert

Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert

A háború kitörése óta másodszor látogatott Ukrajnába a német gazdasági miniszter. Robert Habeck célja az volt, hogy a kétoldalú gazdasági kapcsolatok megerősítéséről tárgyaljon A vizit alig huszonnégy órás volt, közben ugyanakkor a háború viszontagságait egy kijevi óvóhelyen is tapasztalhatta.

Harry hercegi címe bánhatja, hogy állandó amerikai lakos lett

Harry herceg, III. Károly angol király kisebbik fia hivatalosan is felszámolta kapcsolatait Nagy-Britanniával. Így értékelik a szigetországban a lépését, hogy az Egyesült Államokat jelölte meg állandó lakhelyeként. Felmerült, hogy emiatt elveszítheti hercegi címét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×