Infostart.hu
eur:
388.58
usd:
330.66
bux:
110619.36
2025. december 22. hétfő Zénó
Nyitókép: Pixabay

Villanyautók fűtési rendszerét hasonlították össze, egy francia lett a sereghajtó

Az ADAC tesztjéből kiderült, hogy melyik autó fűti be leggyorsabban az utasteret, és melyiknek a legjobb a hőszigetelése.

Az akkumulátoros-elektromos autók hatótávolságát jelentősen csökkenti télen a fűtés. Az ADAC német autós egyesület most hét villanyautónál vizsgálta ezeknek a rendszereknek a hatékonyságát – írja az automotor.hu.

Az autókat 16 órára -10°C-os hőmérsékletű klímakamrába állították, majd megnézték, mennyi idő alatt tudják felfűteni az utasteret +20°C-osra. Ezt követően a hőmérséklet-csökkenés időtartamának mérésével az autók hőszigetelését is megnézték. A jól szigetelt autók kevesebb hőenergiát veszítenek, így azok újrafűtése is kevesebb energiát – és így hatótáv-veszteséget – igényel.

A BMW iX mindössze 12 perc alatt fűtötte fel az utasteret,

majd a VW ID.3 és Hyundai Kona Electric következett több mint húsz perces idővel. A Fiat 500e, Renault Zoe, Tesla Model Y és VW e-Up! esetén több mint harminc percig tartott a fűtési idő; az e-Up! és a Zoe még ennyi idő után is csak az utastér elejét tudták befűteni.

A tesztben vizsgált autóknál 1,5-2 kW teljesítménybe kerül a 20°C-os hőmérséklet tartása, tehát ha van elég töltés az akkumulátorban, a hosszú ideig tartó egy helyben ácsorgás (pl. baleset esetén lezárt gyorsforgalmi út) se okozhat problémát. A legjobb hőszigetelése a tesztben a VW ID.3-asnak volt, amely a fűtés leállítása után öt perccel még 15-16°C-os hőmérsékletű utastérrel rendelkezett, és harminc perc után is még 10-9°C-nál tartott.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×