Délután öt óra, és a moszkvai Tverszkaja - régi nevén Gorkij - utcán áll a forgalom. Akiket ez nem zavar, azok a befolyásos vezetők, akiknek migalkájuk van, mert így akár a szembejövő sávban is padlógázzal közlekedhetnek, és átmehetnek a piros lámpánál.
A migalka, vagyis villogó, avagy megkülönböztető jelzés rendszeres használata egyre jobban idegesíti az orosz főváros autósait. Olyannyira, hogy tiltakozásul az eddig a homokozókban használatos kis kék vödröket erősítenek autóik tetejére. Érdekvédelmi szervezet is alakult az Autósok Jogainak Védelmi Bizottsága néven, amely a tüntetés élére állt.
Az orosz közúti rendőrség, a hírhedt GAI nem vette a humort és megpróbál lecsapni a vödrös tiltakozókra, akik az utakon dudálással köszöntik egymást.
Nehéz azonban megtalálniuk azt a jogszabályt, amely alapján megbüntethetik a mű-migálkásokat. Először a teher-szállítási szabályok megsértése címén próbáltak fellépni, de az egyik ilyen ügy bíróság elé került, amely visszavonatta a bírságot.
Most azt a trükköt eszelték ki, hogy felszólítják a vezetőt, vegye le a vödröt. Ha ezt megtagadja, akkor hivatalos közeg elleni szembeszegülés címén tartóztatják le - mondta el jogvédő bizottság vezetője Alexej Dozorov a Timesnak. Ha nem fizetik ki a bírságot, akkor akár 15 nap elzárásra számíthatnak.
Hivatalosan 964-en jogosultak Oroszországban megkülönböztető jelzés használni. Ezek a vezető politikusok és hivatalnokok. A moszkvai média azonban a polgárok bevonásával több, mint 1100 migálkást számolt össze.
A szirénával száguldozó hatalmasságok megfékezését azért is követelik egyre többen, mert néha súlyos baleseteket okoznak. Anatolij Barkov, a Lukoil olajcég alelnöke például villogós Mercedesével karambolozott egy Citroennel, amelyben két orvos utazott. Mindkét nő életét vesztette a helyszínen.
Az üzletember előszőször az áldozatokat vádolta, de az internetre is felkerült térkamerás felvétel szerint a dugóban a szembejövő sávban száguldott az autója.
Ha a Balatonra készül nyaralni, van egy nagyon rossz hírünk