Az Opel Művek megszerzésére három konkrét javaslat érkezett a német kormányhoz. Elsőként az olasz Fiat autógyár jelentette be igényét, ezt követően a Magna nevű osztrák-kanadai beszállító és alkatrészgyártó cég jelezte, hogy kész a csőd szélére jutott amerikai General Motors tulajdonát képező Opel németországi telephelyeinek átvételére, a múlt héten pedig egy amerikai befektetési társaság, a Ripplewood is közölte vásárlási szándékát.
Berlinben a kancellár egy hétfői nyilatkozatában megerősítette, hogy a kormányzati segítség előfeltétele olyan tőkeerős beruházót találni, aki képes biztosítani a gyár tartós fejlődését és a munkahelyek megőrzését.
Az előzetes megállapodás értelmében a szövetségi állam és az Opel-üzemekkel rendelkező tartományok fele-fele arányban másfél milliárd euró értékben kezességet vállalnának. Ehhez az áthidaló finanszírozási modellhez még a GM és az amerikai kormány jóváhagyása is szükséges.
A kezességvállalás feltétele, hogy az Opel Műveket vagyonügynökség felügyelete alá helyeznék, amely megakadályozná, hogy az autógyár számlájára befolyó összegek egy részét tovább utalják az amerikai General Motorsnak.
Jól értesült források szerint a németországi Opel telephelyek megmentésére jelentkezett beruházók közül a legesélyesebb a Magna, mert ez a cég az orosz GAZ autógyárral szorosan együttműködik, és így biztosíthatná az oroszországi piacokat is, szemben az olasz Fiattal, amely hasonló kategóriájú gépkocsikat gyárt, mint az Opel, következésképpen nem lehet kizárni, hogy előbb vagy utóbb radikálisan csökkentené a konkurens típusok termelését.