James Ray, a US Airways légitársaság kapitánya és az Amerikai Pilóták Szövetségének szóvivője elmondta: 8 rangidős pilóta és a légitársaság szakszervezete panaszt nyújtott be a Szövetségi Légi Közlekedési Hivatalnak, mert a US Airways arra kényszeríti őket, hogy kevesebb üzemanyaggal repüljenek.
Az arizonai székhelyű US Airways korábban már hozott olyan intézkedéseket, amelyek révén csökkentik a repülőgépek súlyát, és így azok kevesebb kerozint fogyasztanak: a gépekről eltávolították a filmlejátszó készülékeket, újratervezték az ételhordozókat, és az üvegpoharakat lecserélték műanyagokra.
Amikor 8 rangidős pilóta 10-15 percre elegendő plusz üzemanyagot kért, a légitársaság nem csupán visszautasította ezt, de gyakorló órákra küldte őket. Egyikük szerint ez rossz példa, mert ezentúl a pilóták nem mernek majd a biztonságos repüléshez szükséges üzemanyagot kérni.
"Lecsökkenteni a földimogyoró mennyiségét a gépeken, az egy dolog. De lecsökkenteni a kerozinmennyiséget a biztonságos szint alá, az már más kérdés" - mondta James Ray.
A US Airways szóvivője szerint a pilótáknak nem büntetésül rendelték el a gyakorló órákat. "Az utóbbi években annyira felduzzasztottuk a repülők kerozinmennyiségét, hogy azzal a repülési idő akár 60 vagy 90 perccel is megnövekedhet. Ez a 8 pilóta többször is e szint fölé került" - magyarázta Morgan Durrant.
A US Airways nemrég üzemanyag-takarékos gépeket vásárolt, és megszüntette azokat a járatait, amelyeken kevés utas repült. A légitársaság azt állítja, hogy egy retúr repülés üzemanyagára utasonkéntmég még ezekkel az intézkedésekkel is közel 300 dollárba, vagyis 45 ezer forint.