Bertrand Delanoe, Párizs szocialista polgármestere tegnap bejelentette: Párizsban és környékén 2009 végétől 4 ezer kölcsönözhető elektronikus autót állítanak forgalomba, hogy a lakosok igénybe véve azokat gyorsan és környezetbarát módon utazhassanak.
Ez az első ilyen bérautóterv, amelyet kiviteleznek egy fővárosban, és Párizs első embere szerint ez a módszer forradalmasíthatja a közlekedést.
Egy évvel ezelőtt a francia főváros már kitalált egy utasbarát "zöld" rendszert: a város számos helyén nagyon olcsón lehet kerékpárt kölcsönözni. A Vélib nevet viselő biciklikölcsönző-hálózat átformálta a párizsiak közlekedési szokásait, és egyre többen szoktak át négyről két kerékre.
A város vezetősége most tovább akar kedvezni a lakosoknak, hogy azok gyorsabban, de a környezetet kímélve utazhassanak. A polgármesteri hivatal 4 ezer, széndioxidmentes elektronikus autó kölcsönzését teszi lehetővé a főváros és külterületein felállítandó 700 helyen.
Az egyik célcsoport azok a gyerekes fiatal párok lesz, akiknek szükséges lenne egy autó a vásárláshoz vagy az utazáshoz, de nem engedhetik meg maguknak. A kölcsönzés tarifáit egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de egyes források szerint egy hónapnyi 100 kilométeres vezetés 40-60 ezer forintnak megfelelő euróba kerülne. A polgármesteri hivatal szerint ez jóval olcsóbb, mint venni és fenntartani egy saját autót.
Azonban nem mindenki elégedett az Autolib rendszerével. A francia Zöld Párt képviselői például azt mondják: az embereket inkább a kerékpár és a metró használatára kell ösztönözni. Ha lehetőség lesz az elektronikus autók vezetésére, akkor ugyanúgy zsúfoltak lesznek az utak, és nem változnak meg a közlekedési szokások - mondják.
Át kellett írni a Medián közvélemény-kutatási adatait, de van rá magyarázat