Infostart.hu
eur:
390.25
usd:
332.85
bux:
109081.28
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Nyitókép: Facebook/Temu

Kutatás: nagyot kaszál itthon is a Temu, nehezített pályán a hazai online kereskedők

A kínai online piactér már 2,1 millió magyar vásárlót szolgál ki, ezzel a legnagyobb online kereskedő Magyarországon a rendelésszám és a kosárérték alapján is. A PwC Magyarország felmérésén a hazai online kereskedők 82 százaléka említette meg a vásárlóerő csökkenését a fejlődésüket gátló tényezők között.

A főleg Kínából érkező importrendelések aránya a teljes magyar e-kereskedelem 24 százalékát is elérheti 2025-ben, az import a hazai online kereskedelmi piacon 20-22 százalékkal nőtt az előző évhez képest, míg a belföldi kereskedők forgalma 6-7 százalékkal emelkedett – közölte a PwC Magyarország a Digitális Kereskedelmi Körkép című kutatása alapján.

Az idei második kutatás szerint 2025-ben a magyar online költés elérheti a 2100 milliárd forintot, 8 százalékkal többet, mint 2024-ben. Több mint 120 millió online rendelést adnak le a magyar vásárlók, ami 8 százalékos növekedés az előző évhez képest.

A kínai Temu platform már 2,1 millió magyar vásárlót szolgál ki, ezzel a legnagyobb online kereskedő Magyarországon a rendelésszám és a kosárérték alapján is. A globális platformok agresszív árstratégiával és személyre szabott marketinggel erősítik pozíciójukat.

A fejlődésüket gátló tényezők között a hazai online kereskedők 82 százaléka említette a vásárlóerő csökkenését, a marketingköltségek növekedését 74 százalékuk, a külföldi e-kereskedők térnyerését 62 százalékuk sorolta ide.

A kutatás szerint a vásárlók alig egyharmada rendszeres online vásárló, de ők adják a csomagforgalom 76 százalékát. Folytatódik a csomagautomaták térnyerése, már közel 10 ezer automata érhető el, és a válaszadók 41 százaléka választotta ezt az átvételi módot 2025-ben. Az előre fizetett rendelések aránya közelíti az 50 százalékot, miközben az utánvétes fizetés részesedése csökken. A mesterséges intelligencia szerepe erősödik a vásárlói döntésekben, már minden tizedik online vásárló használ mesterséges intelligenciát termékinformációkhoz.

Az online piac növekedése már nem tudja számottevően meghaladni a teljes piac bővülését, ami a fogyasztói kereslet általános lassulására utal. A Black Friday és a karácsonyi szezon rekordköltései továbbra is meghatározóak maradnak az e-kereskedelemben, de a következő években a digitalizáció, az MI-alapú ajánlórendszerek, az adatvezérelt marketing, a mobil- és gyors kereskedelem, valamint a fenntarthatóság és az ESG-szempontok lesznek a meghatározó trendek – foglalta össze a kilátásokat Madar Norbert, a PwC Magyarország digitális kereskedelmi tanácsadási csapatának vezetője.

Cserjés-Kopándi Ildikó, a PwC Magyarország vezető menedzsere szerint a külföldi piacnyitás nem luxus, hanem szükségszerűség. Azok a kereskedők, akik képesek kilépni más piacokra, stabilabb, diverzifikáltabb bevételi forrást és nagyobb növekedési potenciált érhetnek el, aki nem építkezik a régiós piacokon, el is veszítheti a forgalmát.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor Brüsszelben: összeállt a blokkoló kisebbség

Orbán Viktor Brüsszelben: összeállt a blokkoló kisebbség

Csütörtök reggel újra újságírók elé állt Orbán Viktor miniszterelnök az EU-csúcs helyszínén, Brüsszelben. Szólt a Belgiumban befagyasztott orosz vagyonnal kapcsolatos fejleményekről, a közös EU-hitelfelvétel és a miniszterelnöki felhatalmazás viszonyáról, de az éjjeli brüsszeli gazdatüntetést is kommentálta.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Nestlé-vezér: Jobb lenne kiszámíthatóbb működési környezet

Nestlé-vezér: Jobb lenne kiszámíthatóbb működési környezet

A magyar élelmiszeripar számos kihívással küzd Magyarországon: ide tartozik a kiszámíthatatlan működési környezet, az árrésstop piactorzítása és a mérsékelt GDP-növekedés mellett érkező kétszámjegyű minimálbéremelés. A Nestlét a korrekció ellenére még mindig nagyon magas kávé- és kakaó árak is sújtják. Noszek Péterrel, a Nestlé Hungária Kft. ügyvezető igazgatójával ezek mellett arról is beszélgettünk, hogy a magyar édességpiac miért nem képes ipari méretű termelésre, miért zsugorodnak a termékek és mit jelent számukra az EPR-díjak emelkedése.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×