Infostart.hu
eur:
389.16
usd:
331.5
bux:
108783.37
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia

Ilyen orosz Moszkvics nincs, de mégis van

Bemutatták Moszkvában az új, hétszemélyes crossover Moszkvicsot, amely ugyancsak a kínai JAC terméke cégérváltással.

Az új Moszkvics 8-as crossover a többi Moszkvicshoz hasonlóan JAC-alapokon nyugszik, ami persze eufemisztikus megfogalmazás, hiszen nemigen akad az autónak olyan porcikája, amely nincs a kínai donorautóban. Ettől függetlenül hazai márkaként írnak róla - kezdi ismertetőjét az autoszektor.hu.

Az autó alapjául a JAC X8 Plus crossover szolgál. Hossza 4824 mm, tengelytávja 2830 mm, vagyis kifejezetten termetes crossoverről van szó. Méretei alapján versenytársként emlegetnek két kategóriabeli koreai sztárt, a Kia Sorentót és a Hyundai Santa Fét.

Motorját alternatívamentesen kínálják: 1,5 literes munkatérfogattal, 174 lóerővel. Jár hozzá hétfokozatú automata váltó, amely az első kerekek mozgatásához járul hozzá.

Az eredeti gyárat még a 2010-es években átvette a Renault. Oroszország ukrajnai inváziója után a francia cég többedmagával elhagyta az országot, és jelképes egy rubelért eladta aktívumait Moszkva városának, amely már fél évre rá, 2022 novemberében feltámasztotta a szovjet márkát a kínai JAC tevékeny közreműködésével.

Jelenleg a Moszkvics 3 crossovert, illetve annak elektromos változatát, a Moszkvics 3e-t , továbbá a Moszkvics 6 szedánt szerelik össze a vállalat csarnokaiban. Gyakorlatilag JAC egyik modelljének, a Sehol X4-nek - amely JS4-ként is ismert - a részegységeiből rakják össze a Moszkvicsokat, ott hegesztik össze és festik a karosszériát. Ebből kifolyólag a Moszkvics 3-as a Sehol X4 szakasztott mása, szinte csupán a cégérben különbözik tőle. A nyolcas modell hasonló minta szerint született, donorautóját, a Sehol X8 Plus (JAC X8 Plus) már két éve forgalmazzák a kínai piacon.

Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×