eur:
414.01
usd:
396.5
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória

Ilyen orosz Moszkvics nincs, de mégis van

Bemutatták Moszkvában az új, hétszemélyes crossover Moszkvicsot, amely ugyancsak a kínai JAC terméke cégérváltással.

Az új Moszkvics 8-as crossover a többi Moszkvicshoz hasonlóan JAC-alapokon nyugszik, ami persze eufemisztikus megfogalmazás, hiszen nemigen akad az autónak olyan porcikája, amely nincs a kínai donorautóban. Ettől függetlenül hazai márkaként írnak róla - kezdi ismertetőjét az autoszektor.hu.

Az autó alapjául a JAC X8 Plus crossover szolgál. Hossza 4824 mm, tengelytávja 2830 mm, vagyis kifejezetten termetes crossoverről van szó. Méretei alapján versenytársként emlegetnek két kategóriabeli koreai sztárt, a Kia Sorentót és a Hyundai Santa Fét.

Motorját alternatívamentesen kínálják: 1,5 literes munkatérfogattal, 174 lóerővel. Jár hozzá hétfokozatú automata váltó, amely az első kerekek mozgatásához járul hozzá.

Az eredeti gyárat még a 2010-es években átvette a Renault. Oroszország ukrajnai inváziója után a francia cég többedmagával elhagyta az országot, és jelképes egy rubelért eladta aktívumait Moszkva városának, amely már fél évre rá, 2022 novemberében feltámasztotta a szovjet márkát a kínai JAC tevékeny közreműködésével.

Jelenleg a Moszkvics 3 crossovert, illetve annak elektromos változatát, a Moszkvics 3e-t , továbbá a Moszkvics 6 szedánt szerelik össze a vállalat csarnokaiban. Gyakorlatilag JAC egyik modelljének, a Sehol X4-nek - amely JS4-ként is ismert - a részegységeiből rakják össze a Moszkvicsokat, ott hegesztik össze és festik a karosszériát. Ebből kifolyólag a Moszkvics 3-as a Sehol X4 szakasztott mása, szinte csupán a cégérben különbözik tőle. A nyolcas modell hasonló minta szerint született, donorautóját, a Sehol X8 Plus (JAC X8 Plus) már két éve forgalmazzák a kínai piacon.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Érintésmentes fizetésben élen jár Magyarország, de a kereskedőknek még van hova fejlődni

Magyarországon a kártyás fizetések 99 százaléka érintésmentesen zajlik, ami nemzetközi összevetésben is kimagasló eredménynek számít, és már minden negyedik kártyának van digitális mása az óránkon vagy telefonunkon - mondja Márkus Gergely, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős country managere. Ugyanakkor a magyar kereskedők felénél lehet csak kártyával fizetni, ebben még lehetne fejlődni. A szakértő szerint a bolti vásárlásoknál a mobil fel fogja váltani a plasztikot, az online fizetéseket a "Click to pay" egykattintásos fizetés teszi kényelmesebbé.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×