eur:
389.28
usd:
361.63
bux:
67932.93
2024. május 3. péntek Irma, Tímea
Nyitókép: magyarepitok.hu/BERNAT BENJAMIN LASZLO

Az idén nem adnak át egy kilométer autópályát sem

Az idén nem bővül tovább a hazai gyorsforgalmi úthálózat, a folyamatban lévő beruházások 2024-ben és 2025-ben fejeződnek be, viszont rengeteg felújítás lesz, amit a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. fog elvégezni.

Lecsengett a nagy autópálya- és autóútépítések időszaka Magyarországon, a megszűnő Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. honlapján elérhető adatok szerint idén sok év után először nem bővül tovább a hazai gyorsforgalmi úthálózat – írja a vg.hu.

Miközben a beruházási stop miatt az állam részéről új projektek nem indulhatnak el, a folyamatban levő beruházások kivétel nélkül 2024-es és 2025-ös átadással számolnak:

  • az M6–Boly–Ivándárda 20 kilométeres autópálya-szakasz tervezett befejezése 2024. január
  • az M44-es autóút utolsó, befejező szakaszának Szentkirály és az M5-ös közötti átadására 2025 elejéig várni kell
  • az M85-ös gyorsforgalmi autóút Sopron országhatár és Fertőrákos csomópont közötti 4 kilométeres szakasza 2024 őszére készülhet el (a Győr–Pápa közötti 36 km-es szakaszt 2023 utolsó negyedévében tervezik átadni)
  • Kaposvár megközelítése a még hiányzó 10 kilométeres látrányi elkerülő 2024 februári átadása után válik teljessé

A kormány 2025-re tűzte ki célul, hogy valamennyi megyei jogú várost beköti a gyorsforgalmi hálózatba. Csak az elmúlt években kapott összeköttetést Kaposvár, Békéscsaba, Szolnok, Eger, Szombathely, Sopron vagy Salgótarján. Zalaegerszeg és Esztergom azonban nem volt ilyen szerencsés, az M76-os megépítésére a NIF 2021 őszén visszavonta a közbeszerzést, az M100-as esetében pedig már ki volt hirdetve a nyertes kivitelező, ám a beruházási stop miatt mégsem indulhatott el a munka.

2010 óta megközelítőleg több mint 700 kilométerrel nőtt a hazai gyorsforgalmi úthálózat hossza Magyarországon.

A tavaly szeptember elsején 1237 kilométer gyorsforgalmi útszakasz üzemeltetését átvevő Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a munkát idén felújításokkal kezdi: az ígéretek szerint az M1-es, az M3-as és az M7-es autópálya 300-400 kilométeres hosszán végez szintre hozást. De nem csak rekonstrukciós munkálatokat, hanem bővítéseket is tervez a következő 35 évben. Elsőként az M1-es autópálya Bicske és Tatabánya közötti szakaszának kétszer három forgalmi sávra bővítését szeretné elindítani, amire 2023-ban kerülhet sor.

Címlapról ajánljuk
Készül a német költségvetés, ami válságba lökheti a koalíciót

Készül a német költségvetés, ami válságba lökheti a koalíciót

Május második napjáig adott határidőt a német pénzügyminiszter a minisztériumoknak a jövő évi költségvetés tervezetére vonatkozó kívánságaik előterjesztéséhez. A szabad demokrata Christian Lindner ugyanakkor már korábban utalt arra, hogy a fő "kívánságot" a szigorú megtakarítások jelentik. Ugyanakkor mindhárom koalíciós párt, a szociáldemokrata SPD, a Zöldek Pártja és a miniszter pártja, a liberális FDP is ragaszkodik ahhoz, hogy az általuk képviselt "vörös vonalakat" nem lehet átlépni.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×