eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
A reklámadóról szavaznak a képviselők, elöl Orbán Viktor miniszterelnök (k), Semjén Zsolt tárca nélküli miniszter (b) és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter (j), mögöttük Fónagy János és Szijjártó Péter, parlamenti államtitkárjelöltek és Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője (b-j) az Országgyűlés plenáris ülésén 2014. június 11-én.
Nyitókép: Máthé Zoltán

Döntött a kormány a reklámadóról

Hivatalosan nem törlik el a médiacégeket terhelő adót, de 0 százalékon marad a kulcsa 2023 végéig.

Kedden adott ki közleményt a Magyar Reklámszövetség arról, hogy a kormány a velük folytatott tárgyalás után megfontolja a reklámadó felfüggesztését, szerda délután pedig a kormány be is adta az új adócsomagját, amelyben az szerepel, hogy 2023 végéig nem kell reklámadót fizetni – írja a hvg.hu.

A parlament elé terjesztett szövegben az szerepel, hogy az adó mértéke 2019. július 1-jétől 2023. december 31-ig az adóalap 0 százaléka.

A kormány a tavaszi bejelentése szerint eredetileg 15 milliárd forint bevételt várt 2023-ra a médiacégek reklámbevételeinek megadóztatásából.

A Magyar Reklámszövetség a kedd esti közleményében azt írta: a reklámadó visszavezetése a gazdasági stabilizáció és a növekedés ellen hatna, a jelenlegi súlyos energiaválsággal terhelt, erősen gyengülő makrogazdasági környezetben megroppanthatná az amúgy is csökkenő teljesítményt felmutató reklámipart. Arra is emlékeztettek, hogy a magyar médiatorta mérete reálértéken 2021-ben még mindig nem érte el a járvány előtti szintet.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×