A német Handelsblatt alapján a Portfolio.hu arról írt - ennek alapján az Infostart is tudósított róla - , hogy veszélybe kerülhet a BMW debreceni beruházása, amelyben a bajor vállalat egymilliárd euróból építené fel üzemét és gyártana le évente 150 ezer járművet. Ennek oka a beszámolók szerint a BMW és az autógyártás gyengülő teljesítménye.
Közben a BMW Magyarország kommunikációs munkatársa - reagálva a megjelentekre - az InfoRádióban elmondta: további kapacitásbővülést hoz majd Magyarországon az új gyár.
"A BMW Group alapelveit követve nem kommentál médiaspekulációt, így ezt ezúttal sem teszi. Salgó András hozzátette:
az új gyár további kapacitásbővülést hoz majd a cég globális gyártóhálózatában. Kínai, mexikói és az USA-ban történt beruházásaik után tovább erősítik európai aktivitásaikat."
Hogy sor kerül-e az új debreceni gyár alapkőletételére még az idei évben, amint erről korábban bejelentés is volt, a kommunikációs munkatárs nem kívánta kommentálni.
A Handelsblatt cikkében emlékeztet arra, hogy a német prémium autógyártók nagy terveket szövögettek, főleg Magyarországon, így az Audi Győrben, a Mercedes Kecskeméten, tavaly óta pedig a BMW Debrecenben. A Mercedes szintén tavaly nyáron jelentette be, hogy egy második üzem felépítését tervezi, ám a társaság legutóbbi üzleti jelentéséből kiderült, hogy
a személygépkocsik esetében a profitmarzs 9 százalékról 6 százalékra eset.
A lap mindezek alapján arról írt, hogy a BMW értékeli a helyzetet, a Mercedes azonban már döntött: a Handelsblatt információi szerint a Daimler vezetői megállították a kecskeméti gyár bővítését, a második üzem üzembe helyezését legalább egy évvel elhalasztották.