A Közbeszerzési Értesítő részletesen ismerteti, milyen változtatások szükségesek ahhoz, hogy a közlekedés igazodjon a majdani debreceni BMW-gyár igényeihez. Eszerint a Debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezethez kapcsolódó állami közúthálózat fejlesztésére vonatkozó terveket az Uvaterv Út-, Vasúttervező Zrt. végzi nettó 470 millió forintért - írja a haon.hu.
Új, külön szintű autópályacsomópontot alakítanak ki Józsa közelében. Emellett átépítik az M35-ös autópálya és a 354-es főút találkozásánál található csomópontot. A 354-es főút nyomvonalát 4,2 kilométer hosszban 2×2 sávossá bővítik négy csomópont kialakításával, és egy külön szintű vasúti keresztezés létrehozásával.
A vasúthálózat fejlesztésére vonatkozó egyesített engedélyezési és kiviteli tervdokumentáció 2,3 milliárd forint értékű munkát a dunavarsányi Kontúr Csoport Tervező, Építtető, Kivitelező Kereskedelmi Kft., valamint a debreceni Terv-Tár Tervező, Kivitelező és Szolgáltató Bt. nyerte el. A Debrecen, Tócóvölgy, Nagymacs, Balmazújváros vasúti szakaszt felújítják, kapacitását bővítik és villamosítják.
Új nyomvonalat létesítenek 3,2 kilométer hosszban Kismacs és Macs megálló-, rakodóhely között. A meglévő nyomvonalat 21,8 kilométer hosszban korszerűsítik, melyből 3,1 kilométer kétnyomú lesz. Meglévő és új nyomvonalat villamosítanak 25 kilométer hosszban. Kialakítanak egy közforgalmi rakodó pályaudvart, valamint Debrecen és Balmazújváros között állomásokat létesítenek, illetve korszerűsítenek. A balmazújvárosi állomás szintén megújul.