A kérdőívet összesen 53 vállalat képviselője töltötte ki február 1. és március 31. között, a felmérés a társadalmi felelősségvállalás négy dimenzióját - érintetti kapcsolatok, stratégia, programok és kommunikáció - vizsgálta.
A válaszadó vállalatok nagyobb része a szolgáltatási szektorban működik, de nagy számban válaszoltak élelmiszer- és gyógyszeripari, illetve pénzügyi szektort képviselő cégek is - ismertette Géring Zsuzsanna, a Good CSR 2011 kutatást végző cég munkatársa az eredmények hivatalos bemutatóján szerdán Budapesten. A tájékoztatás szerint a válaszadók többségénél a kommunikációs vagy a marketing területhez tartozik a CSR, több vállalatnál pedig nincs külön felelőse a területnek.
A kutatásban részt vevő cégeknek a munkavállalók és a fogyasztók/ügyfelek a legfontosabb érintetti csoportok, legkevésbé fontosnak a civil szervezeteket és a beszállítókat tekintették. A válaszadók döntő többsége rendelkezik a vállalat felelős működésére, közösségi szerepvállalására vonatkozó jövőképpel: 58 százalék "teljes mértékben jellemzőnek", 35 százalék pedig "inkább jellemzőnek" tartja az állítást.
A válaszadók 90 százalékára - 60 százalékra teljes mértékben és 30 százalékra inkább - jellemző a stratégiai szintű, társadalmi felelősségvállalásra vonatkozó környezeti, társadalmi, gazdasági célok, prioritások meghatározása.
A válaszadók 84 százaléka szerint átgondolt stratégia részét alkotják a különböző, társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos programok és kezdeményezések. Ennek egy példája a vállalati önkéntesség, amelyre a cégek kétharmadánál van jelenleg lehetőség. Ezen belül a közösségi jellegű önkéntesség elterjedtebb, mint a szakértői.
A felmérésben részt vevő vállalatoknál leggyakrabban a vállalati honlapon található CSR menüpont, illetve a CSR- vagy fenntarthatósági jelentés a legelterjedtebb kommunikációs eszköz, ugyanakkor többségükre nem jellemző az érintettek rendszeres tájékoztatása vagy a velük kialakított, nemzetközi szabályok és irányelvek alapján bonyolított kétoldalú párbeszéd.