eur:
389.26
usd:
362.99
bux:
68123.99
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Így erősödik a vállalatok CSR stratégiai tervezése

Egyre jobban figyelnek a hazai vállalatok a társadalmi felelősségvállalásuk (CSR) stratégiájának tervezésére - derült ki a B&P Braun&Partners által végzett kutatásból.

A kérdőívet összesen 53 vállalat képviselője töltötte ki február 1. és március 31. között, a felmérés a társadalmi felelősségvállalás négy dimenzióját - érintetti kapcsolatok, stratégia, programok és kommunikáció - vizsgálta.

A válaszadó vállalatok nagyobb része a szolgáltatási szektorban működik, de nagy számban válaszoltak élelmiszer- és gyógyszeripari, illetve pénzügyi szektort képviselő cégek is - ismertette Géring Zsuzsanna, a Good CSR 2011 kutatást végző cég munkatársa az eredmények hivatalos bemutatóján szerdán Budapesten. A tájékoztatás szerint a válaszadók többségénél a kommunikációs vagy a marketing területhez tartozik a CSR, több vállalatnál pedig nincs külön felelőse a területnek.

A kutatásban részt vevő cégeknek a munkavállalók és a fogyasztók/ügyfelek a legfontosabb érintetti csoportok, legkevésbé fontosnak a civil szervezeteket és a beszállítókat tekintették. A válaszadók döntő többsége rendelkezik a vállalat felelős működésére, közösségi szerepvállalására vonatkozó jövőképpel: 58 százalék "teljes mértékben jellemzőnek", 35 százalék pedig "inkább jellemzőnek" tartja az állítást.

A válaszadók 90 százalékára - 60 százalékra teljes mértékben és 30 százalékra inkább - jellemző a stratégiai szintű, társadalmi felelősségvállalásra vonatkozó környezeti, társadalmi, gazdasági célok, prioritások meghatározása.

A válaszadók 84 százaléka szerint átgondolt stratégia részét alkotják a különböző, társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos programok és kezdeményezések. Ennek egy példája a vállalati önkéntesség, amelyre a cégek kétharmadánál van jelenleg lehetőség. Ezen belül a közösségi jellegű önkéntesség elterjedtebb, mint a szakértői.

A felmérésben részt vevő vállalatoknál leggyakrabban a vállalati honlapon található CSR menüpont, illetve a CSR- vagy fenntarthatósági jelentés a legelterjedtebb kommunikációs eszköz, ugyanakkor többségükre nem jellemző az érintettek rendszeres tájékoztatása vagy a velük kialakított, nemzetközi szabályok és irányelvek alapján bonyolított kétoldalú párbeszéd.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.03. péntek, 18:00
Bakondi György
a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója, a Stratégiai Tanácsadó Testület tagja
Szép pluszban zárt Amerika

Szép pluszban zárt Amerika

Vegyes mozgásokat láttunk ma a nemzetközi részvénypiacokon, Európában a befektetők a Fed tegnapi üzeneteit emésztették, miközben tovább dübörgött a gyorsjelentési szezon is, például Európa legnagyobb cége, a gyógyszergyártó Novo Nordisk, valamint a Shell is ma jelentett - mindkét cég megverte az elemzői profitvárakozásokat. A vezető amerikai indexek egy százalék körüli pluszban fejezték be a napot. Ezzel a mai napi izgalmaknak még nincs vége, hiszen az amerikai zárás után jelent majd az Apple is, amely jelenleg a világ második legértékesebb cége a Microsoft után.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×