A reklámfelügyeleti eljárás még 2007 februárjában indult a British American Tobacco ellen, miután az Országos Dohányfüstmentes Egyesület és a Füstirtók Egyesülete jelezte, hogy a cég dohánypromóciót működtet: a megvásárolt termékekhez ajándéktárgyakat adnak - ezzel a tevékenységgel pedig megsértette a dohányreklámok közzétételére vonatkozó törvényi tilalmat.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 731 helyszínen 1683 dohánypomóciós alkalmat talált és értékelt, és 300 milliós pénzbírságot állapított meg a cég ellen - mondta el az InfoRádiónak a testület szóvivője, aki hozzátette: a gyár bíróságon támadta meg ezt a döntést.
A British American Tobacco azzal érvelt, hogy a promóciós tevékenysége az akkori reklámszabályok értelmében megengedett volt, és kifogásolta a bírság összegét is.
Kathi Attila elmondta: a Pest Megyei Bíróság most hirdette ki azt a döntését, amelyben elutasította a dohánygyár keresetét, és kifejtette: a cég promóciója jogellenes tevékenységnek minősült. Hozzátette: a 300 millió forintos büntetés a hatóság által eddigi kiszabott legmagasabb bírságösszeg.
Hanganyag: Herczeg Zsolt