Az osztrák légitársaság adóssága megközelíti az egymilliárd eurót, ennek ellenére a főleg közép- és kelet-európai hálózattal rendelkező Austrian Airlines (AUA) iránt komoly érdeklődés nyilvánult meg.
A cég legfontosabb kooperációs partnerén, a Lufthansán kívül kiváltképpen az Air France és a holland KLM, valamint a terjeszkedőben lévő orosz S7 légitársaság vetett szemet a korszerű gépparkkal rendelkező, állami tulajdonban lévő vállalatra.
A bécsi kormány szigorú feltételekhez kötötte az üzlet létrejöttét, ezért csaknem valamennyi érdeklődő visszalépett, csupán a Lufthansa tartja ajánlatát a bécsi igények teljesítésére, azaz hajlandó garantálni, hogy a cég központja változatlanul Ausztria fővárosában marad, és nem hajt végre jelentős leépítést.
Ennek ellenében a német légitársaság elvárja az osztrák államtól, hogy az átveszi az AUA egymilliárd euróra taksált adósságainak legalább a felét. Ha az AUA igazgatótanácsának december eleji ülésén elfogadják az ajánlatot, a Lufthansa az osztrák állami tulajdonban lévő részvényekért jelképes egy eurócent fizetése ellenében megpecsételi az üzletet, és ezt követően az AUA a svájci légitársaság, a Swiss mintájára a Lufthansa tulajdonában, de önálló hatáskörrel működik tovább.
Sós Csaba: itt még komoly ütközések lesznek