A Porsche részesedése a Volkswagenben ezzel 30 százalék fölé nőtt, ami egyben azt is jelenti, hogy a német tőzsdei szabályok értelmében kötelező ajánlatot kell tennie a többi részvényesnek.
A Porsche azonban nem akar ennél több részvényt venni, ezért csak a törvény által megkövetelt minimális árat fogja felajánlani a részvényekért, ez pedig messze elmarad a mostani tőzsdei árfolyamtól.
A két német autógyár közötti szoros partneri kapcsolat a harmincas években kezdődött, amikor Ferdinand Porsche, a Volkswagen bogár egyik tervezője a népautó fő alkatrészeit felhasználva tervezte meg az első Porschét, a 64-es modellt, 1938-ban, illetve a később legendává vált 356-ost is.
Nem tartozik szorosan a történethez, de a bogárhátút tulajdonképpen egy magyar mérnök, Barényi Béla tervezte. A Csehországban született Ferdinand Porsche pedig fiatal korában Ferenc Ferdinánd sofőrje volt.
A Volkswagen a mai napig a Porsche legfontosabb partnere, a Porsche Cayenne terepjáró a Volkswagen Touareg padlólemezére épül, amelyet a Volkswagen pozsonyi gyárában készítenek.
A Porsche 2005-ben vásárolta meg a Volkswagen részvényeinek közel tizenkilenc százalékát, hogy megelőzze több más autógyár - közöttük a DaimlerChrysler, a BMW és a Renault - felvásárlási szándékát.
Most azért voltak kénytelenek tovább növelni részesedésüket, mert egy európai uniós bíróság előtt van az úgynevezett "Volkswagen-törvény", amelyet nagy valószínűséggel meg fognak semmisíteni.
Ez tulajdonképpen a Volkswagen alapító okiratának része, és azt rögzíti, hogy egyetlen tulajdonosnak sem lehet 20 százaléknál nagyobb szavazati joga a közgyűléseken. Eddig ez a törvény védte valamelyest a Volskwagent az ellenséges felvásárlástól.
A Porsche - nem mellékesen - eladott autószámra vetítve hosszú évek óta a világ legnyereségesebb cége.
A hajózási szakértő elmondta, miért nem érzékelhette a becsapódást a szállodahajó legénysége