Az Office of Fair Trading (OFT), a szigetország legfőbb fogyasztóvédelmi szervezete még májusban indított vizsgálatot a brit repülőtéri piacról, azzal az indoklással, hogy a BAA kezében lévő repülőtereken bonyolódik a londoni utasforgalom 90 és a skóciai 80 százaléka.
A BAA üzemelteti a londoni Heathrow, Gatwick és Stansted repülőtereket, a dél-angliai southamptonit és a három nagy skót légikikötőt Edinburgh, Glasgow és Aberdeen városában.
Az OFT keddi közleménye szerint a BAA túlsúlya a piacon nem szolgálja az utasok érdekeit, mert szerintük külön tulajdonosok kezében a brit repülőterek nagyobb versenyre kényszerülnének.
A ferihegyi repülőteret is üzemeltető BAA-t júniusban vásárolta meg a spanyol Ferrovial csoport 15 milliárd euróért, rálicitálva egy, a Goldman Sachs vezette amerikai konzorciumra.
A Ferrovial már a vásárláskor jelezte, hogy esetleg eladja majd a BAA Nagy-Britannián kívüli repülőtereit, és jelenleg a német Hochtief építőipari céggel tárgyal a Budapest Airport eladásáról. A Hochtief második helyezett volt a Budapest Airport privatizációs pályázatán.
Elemzők szerint az OFT lépése egyértelműen jelzi a brit hatóságoknak azt a szándékát, hogy feldarabolják a BAA brit vagyonát.
Závecz Tibor: a Fidesz nagyot kockáztatna Szentkirályi Alexandra visszaléptetésével