Körülbelül 1,2 millió példányban terjesztették azt az újságot, amelyet a felületes szemlélő könnyen New York Times-ként azonosíthatott, ugyanis a cseles szerkesztők annak tördelését és betűtípusát utánozták.
Közelebbről nézve persze kiderül, hogy a New Yorkban, Los Angelesben, San Franciscóban, Chicagóban, Philadelphiában és Washingtonban utcára dobott 14-oldalas kiadvány paródia: a dátumozás 2009. július 4-ét mutat, a vezető anyag pedig arról tudósít, hogy véget ért az iraki háború, az amerikai csapatok rövid időn belül visszatérnek az Egyesült Államokba.
A többi cikkből arról értesülhettek az olvasók, hogy megszüntették a vállalatok lobbizását, maximálták a vezérigazgatók fizetését, és visszahívnak minden benzinüzemű autót.
A tréfát kivitelező aktivisták közölték: biztosak akartak lenni abban, hogy a közelmúltban megválasztott Obama-kormány betartja ígéreteit. A projektet internetes felajánlásoknak köszönhetően tudták végrehajtani. A megvalósításban résztvevő egyik szabadúszó újságíró úgy fogalmazott: az adományozók ahhoz járultak hozzá, hogy a politikusok azt tegyék, amiért az emberek őket választották.
A New York Times szóvivője közölte: igyekeznek többet megtudni a hamis kiadásról.