Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Nyitókép: BKK

Taxigond Budapesten: alkoholista, drogfüggő sofőrökről beszél Metál Zoltán

Jelentősen felhígult a szakma, a taxisok közé sokszor alkoholista és drogfüggő sofőrök kerültek – mondta az Országos Taxis Szövetség elnöke. Metál Zoltán arról is beszélt, hogy a budapesti taxisok 40 százaléka nem saját autóval dolgozik, ezért ők ki vannak szolgáltatva a flottacégeknek, amelyektől bérlik a kocsikat.

Súlyos problémák mutatkoznak a budapesti taxiszolgáltatóknál – nyilatkozta az InfoRádióban Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke. Mint mondta: egyre több panasz érkezik az utasoktól, és a rendőrségi ügyek is azt mutatják, hogy a Budapesten futó taxik egy részét olyan személyek vezetik, akik nem vehetnének részt ilyen közszolgáltatásban.

Egyes taxisok ittas vagy bódult állapotban vezetik a taxikat, nem ritkán balesetet is okoznak – állította Metál Zoltán. Úgy fogalmazott: időnként úgy néznek ki egyes taxisofőrök, mintha egy büntetésvégrehajtási intézetben toborozták volna őket.

A szövetség elnöke szerint tarthatatlan a helyzet, azonnali beavatkozásra lenne szükség.

Metál Zoltán a probléma hátterében azt a jelenséget sejti, hogy a Budapesten futó 7000 taxinak már mintegy 40 százaléka flottacégek tulajdonában van, mert számos vállalkozó a magas költségek miatt nem engedheti meg, hogy saját tulajdonú gépkocsival végezze a szolgáltatást. A taxikat bérbe adó cégek ugyanakkor irreális, elfogadhatatlan feltételeket szabhatnak, ezért a korrekt munkát végző sofőrök kiszorulnak a tevékenységből – fogalmazott a szövetség elnöke.

A megoldás az lehetne szerinte, ha nemcsak a taxis szolgáltatásban megjelenő gépkocsiknak kellene hatósági engedélyt szerezni, hanem maguknak a sofőröknek is. Tarthatatlan helyzetként értékelte ugyanis, hogy az esetenként szenvedélybeteg, erkölcsi bizonyítvánnyal nem rendelkező autóvezetők akkor találkoznak először a rendőrséggel, amikor taxivezetőként balesetet okoznak, vagy valamilyen ügybe keverednek.

Metál Zoltán azt is elmondta, hogy a most zajló Sziget Fesztivál miatt jelentősen megnövekszik Budapesten a taxik iráni kereslet, ezért nagyon időszerű szerinte, hogy az érintett hatóságok alapos ellenőrzéseket folytassanak a szolgáltatók körében.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×