A budapesti beruházásokért felelős miniszteri biztos által bemutatott koncepcióterv szerint a Fővárosi Állat- és Növénykertből kihasított területen, a jelenlegi Fővárosi Nagycirkusz helyén épülhetne fel az új cirkuszművészeti központ, ami a Biodómmal együtt állami üzemeltetésbe kerülhet – írja a Népszava.
Kovács Balázs Norbert a terézvárosi önkormányzat csütörtöki testületi ülésén beszélt a tervekről. Ezeknek része, hogy a Nyugati pályaudvar történelmi fogadócsarnokában lévő vágányokat – két filmforgatásra, rendezvényekre alkalmas „nosztalgia” sínpár kivételével – felszámolnák, és a Westend bevásárlóközpontnál már korábban kialakított vágányok mellé helyeznék át. A csarnokba így csak a repülőtéri vasút szerelvényei futnának be ezen elképzelés szerint.
A koncepciótervben szerepel egy zöld folyosó is, amely a Podmaniczky út mellett a Teréz körúttól egészen a Városligetig húzódna.
A körút felüli részen egy közparkot alakíthatnak ki. Ugyanakkor a lap hozzáteszi, hogy egy hatályos kormányrendelet szerint a Podmaniczky út mellett kellene felépíteni az új cirkuszművészeti központot. Kovács Balázs Norbert a helyzet megoldása érdekében felkereste a cirkuszművészeti központ vezetőjét, akivel egyetértettek abban, hogy az új központnak sokkal megfelelőbb hely lenne a Fővárosi Nagycirkusz városligeti épülete mellett. Ott viszont nincs hely a fejlesztésre, mivel körülöleli a Fővárosi Állat- és Növénykert. A miniszteri biztos szerint jó megoldás lenne, ha az állatkert a cirkusznak szükséges terület fejében az intézmény mögötti vasúti terület felé terjeszkedhetne, az ott futó vasúti vágányokat pedig áthelyeznék a Vágány utca mellé.
A testületi ülésén felmerült, hogy a Fővárosi Nagycirkusz és az állatkert közös üzemeltetésbe, fenntartásba kerüljön. Kovács Balázs Norbert indoklása szerint
ezzel a Biodóm helyzetét is meg lehetne oldani, a kormány ugyanis csak akkor hajlandó költeni a létesítmény befejezésére, ha az állami kezelésbe kerül.
A tervek között szerepel a Ferdinánd híd elbontása is, az autókat pedig a határoló gyűjtőutakra terelnék, a közösségi közlekedés, a gyalogos és kerékpáros forgalom átvezetésére viszont még keresik az alternatív megoldást. Lenne szándék a Nyugati pályaudvarról induló vágányok föld alá süllyesztésére is, bár ez nagyon sokba kerülne.
A Népszava azt írja, a miniszteri biztos többször hangsúlyozta, hogy a kerületi és a fővárosi önkormányzattal egyeztetve alakítanák ki a végső terveket. Mint mondta, a területen jelenleg változtatási tilalom van érvényben, amit csak a kerületi önkormányzat oldhat fel, ahogy tőlük függ, hogy változtatnak-e a hatályos építési szabályokon is, amely maximum 30 méteres épületek elhelyezését engedi a Nyugati pályaudvar mögötti területen.