A tavaszi szünetben azt kell csinálnia a gyerekeknek, amit egyébként mindig is kellene csinálniuk: játszani, mozogni, mert ezek azok a dolgok, ami a legjobban hiányoznak a mindennapokból – mondta az InfoRádióban Gyarmati Éva gyermekpszichológus.
A szakember elsőként a kirándulás – vagyis a térben mozgás, a tér nyújtotta vizuális élmény – fontosságát említette, amit amúgy mindenki számára javasol. Hasonlóan fontosnak tartja a különféle labdajátékokat, amelyek a mozgáson túl az észlelést is jól fejlesztik a gyerekeknél, és ezek által biztosítható az idegrendszeri harmónia. Gyarmati Éva szerint minden olyan játékot, ami az egyensúlyrendszer mozgatásával jár, mint például a falmászás, hintázás, ugrálás, a mindennapokba is be kellene csempészni, mert
nem testnevelési órákra, hanem a szabad játékra lenne szüksége a gyerekeknek.
A tavaszi szünetben lehet egy kicsit lazítani a felkelés vagy a lefekvés időpontjával kapcsolatban, „sőt kell is, mert nagyon fáradtak a gyerekek, de azért csak a határon”. Legyen kényelmesebb a reggel, mint mondjuk egy vasárnap, ne pedig olyan kapkodós, mint egy hétköznap. Ugyanakkor nem érdemes egész délelőtt az ágyban „fetrengeni”, mert azzal nem pihenjük ki magunkat – tette hozzá. „Nem ébresztőórára kelni, családi reggelit nyugodtan eltölteni, aztán jöhetnek a kalandok.” Este szintúgy elhúzódhat szerinte egy kicsit a társasjáték, és nem kell annyira korán lefeküdni. Mindenképp érdemes egy kicsit lazítani, hiszen pont erről szól a szünet – mutatott rá.
Arra a felvetésre, hogy tanuljon-e a gyerek a szünetben, úgy fogalmazott:
„ne bántsuk már a gyerekeket."
Gyarmati Éva bízik abban, hogy a pedagógusok nem akarják majd a szünet utáni első napon a gyerekeket dolgozatokkal, felelésekkel „megtámadni”. „Olyan rövid ez a szünet, és annyi érdekességet lehet belevinni. Ez ne legyen már a tananyag” – zárta gondolatait a gyermekpszichológus.