Március 1-től lehet felmondani a lakásbiztosításokat, és újrakötni őket, de már érdeklődnek az ügyfelek a CLB Független Biztosítási Alkusz kommunikációs igazgatója szerint. Mint jelezte, az akciós ajánlatok már megjelentek a biztosítási piacon, ezért szerinte működni az a kormányzati és jegybanki elképzelés, hogy márciusra tette a lakásbiztosítások évfordulóját annak érdekében, hogy az ügyfelek újragondolják, esetleg újra is tudják azt kötni a biztosításaikat.
Németh Péter kifejtette, hogy a magyarországi biztosítókat két külön kategóriára lehet osztani, az egyik a régi nagy hagyományokkal rendelkező biztosítók, melyek az állami biztosítóktól örökölték az ügyfélállományukat, illetve az új, de egyébként már régóta Magyarországon működő társaságok, melyek szeretnének minél többet megszerezni a nagyok ügyfélköréből.
„Talán előre borítékolva is van, hogy a kampánynak a vesztesei a nagy biztosítók lehetnek, hiszen valószínűleg sok ügyfelet fognak elveszíteni, és a kicsik a kisebb állományukhoz képest tudnak ügyfeleket találni. De biztos vagyok abban, hogy a nagy biztosítók mindent megtesznek, hogy megtartsák az ügyfeleiket” − tette hozzá.
A szakértő úgy számol, hogy a fogyasztóbarát otthonbiztosítások egyre jelentősebb szerepet fognak kapni, mivel az MNB-nek ez a terméke még az ügyfelek számára is újdonság a piacon.
„Olyan elemeket tartalmaz, ami arra kényszeríti a biztosítókat, hogy az ügyfeleknek szabadabb mozgásteret vagy éppen több szolgáltatásokat nyújtsanak. Mivel a kampány első pár napjában már 22 százalék ezek aránya, és láthatjuk azt is, hogy folyamatosan növekszik, ezért jelentős rész átvándorol a fogyasztóbarát biztosításokhoz” − fejtette ki Németh Péter.