eur:
400.55
usd:
372.06
bux:
0
2025. március 27. csütörtök Hajnalka
Újabb acélsodronyt rögzítenek szakemberek a balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsához, miután a Clark Ádám úszódaru félig kiemelte a Dunából a Margit hídnál 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Kiderült, mikor lesz végre ítélet a Hableány-perben

A Viking Sigyn kapitánya vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyez­tetésének vétsége és 35-rendbeli segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt vár ítéletre.

Végkifejletéhez ért a Pesti Központi Kerületi Bíróságon a 2019. május 29-i dunai hajókatasztrófa okozása miatt Jurij Csaplinszkij ellen indult büntető per. A Magyar Nemzet értesülése szerint szeptember 25-re tűzték ki az ítélethozatalt. A bírói döntés valószínűleg nem lesz jogerős, valamelyik fél nagy eséllyel fellebbezni fog, így a jogerős ítéletre előre láthatólag éveket kell majd várni.

Jurij Csaplinszkij, a Viking Sigyn szállodahajó bűnügyi felügyelet alatt álló ukrán hajóskapitányát akár kilenc év szabadságvesztésre is ítélhetik, ha bűnösnek találják. Tóth M. Gábor ügyvéd rendkívül alapos, valóban több órára tervezett védőbeszéddel készül, amit szeptember 18-án fog előadni. A védő ártatlannak fogja mondani védencét az ellene felhozott vádpontokban és felmentését kéri majd bűncselekmény hiányában.

A Hableányt hullámsírba küldő Viking Sigyn ukrán kapitányát, Jurij Csaplinszkijt vízi közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget eredményező gondatlan veszélyez­tetésének vétsége és 35-rendbeli segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt állították bíróság elé. A kapitány a vádirat szerint az ütközés előtti öt percben – noha ő kormányozta a szállodahajót – egyáltalán nem figyelt a munkájára, ráadásul a Sigyn radarja sem volt bekapcsolva.

Május 29-én volt négy éve, hogy a Viking Sigyn szállodahajó utolérte a Margit híd pesti hídfője magasságában a felfelé tartó Hableány sétahajót, majd hátulról elgázolta, maga alá forgatta és elsüllyesztette azt. A sétahajó 26 dél-koreai utasa és a kétfős magyar személyzet a vízbe veszett. Csaplinszkij mellett egy másik perben felelnie kell 35 rendbeli cserbenhagyás miatt a Sigynt követő testvérhajó, a Viking Idun ugyancsak ukrán kapitányának. Ugyanakkor a tragédia miatt polgári peres ügyben a 28 áldozat hozzátartozói, valamint a hét túlélő perel négy és fél milliárd forintnyi kártérítést, amerikai dollárban.

Címlapról ajánljuk

Resperger István a kötelező sorkatonaságról: a rossz ukrán tapasztalatok megmutatták, mennyi előnye van

Elhúzódó háború esetén az utánpótlás mellett nagyon fontos a lakott területek és a kritikus infrastruktúra védelme, ezért is szükséges, hogy hosszabb távon megfelelő számú sorkatonaság legyen egy-egy országban – mondta az InfoRádióban a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Biztonságkutató Központjának igazgatója. Az ezredes arra is kitért, van-e elég ember Magyarországon arra, hogy adott esetben ismét elrendeljék a kötelező sorkatonai szolgálatot.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.27. csütörtök, 18:00
Gacsályi József
az Országos Vízügyi Főigazgatóság főigazgató-helyettese
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×