eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: BKK

Súlyos gondok vannak a 3-as metróval

A milliárdokért felújított orosz metrókocsikból minden negyedik üzemképtelen.

Kérdéses, hogy lesz-e elég beállítható jármű, amikor átadják az M3 teljes vonalát - írja a nepszava.hu. Jelenleg a felújított orosz metrószerelvények negyede – a 37 szerelvényből 9 – nem üzemképes – ismerte el a Népszava kérdésére a BKV, de a cég szerint ettől még „a megfelelő számú szerelvényt forgalomba tudják állítani”.

Ezzel szemben egy a metróüzemeltetésre rálátó szakember szerint a biztonságos üzemeltetéshez 30 futó+2 tartalék szerelvény szükséges. Utóbbiakat váratlan események – például kisebb baleset, meghibásodás – esetén vetik be, ami egy ilyen nagy forgalmú vasúti üzemnél nem annyira ritkaság. Kettő szerelvény azonban egy tavaly januári kőbányai balesetet óta használhatatlan, javításukhoz az embargó alatt álló orosz gyártóra lenne szükség.

Így a bevethető járművek száma tartósan 35-re csökkent,

ami a szükséges műszaki felülvizsgálatok és karbantartások miatt alapból nagyon kifeszített menetrend összeállítására ad teret, amihez a lehető legkevesebb szerelvény szükséges.

A BKV helyzetét bonyolítja, hogy az uniós szankciók miatt elvileg nem vehetnének alkatrészt az oroszoktól. A fővárosi közlekedési cég viszont most azt írta a Népszavának, hogy a háború kitörése óta is érkezett valamennyi alkatrész. Viszont a portál szerint ez csak az embargó kijátszásával lehetséges.

Úgy tudni, hogy az orosz kocsik egyetlen valóban világszínvonalú elemét, a Hitachi gyártmányú motorokat és a motorszabályozó egységeket le kellett „butítani”, mivel a hármas metrón továbbra az 1987 és 1989 között beüzemelt, francia Automata Vonatvezérlő Rendszer (AVR) működik. Az oroszok az ehhez tartozó régi fedélzeti számítógépeket szerelték vissza a metrókocsikba. A nepszava.hu úgy tudja, hogy ezt a harmincéves technológiát Párizsban a motorkocsivezető tanfolyamokon már nem is oktatják.

Az M3-as metróvonal felújítása 217,5 milliárd forintba kerül.

A portál úgy véli: a BKV pénzügyi zavara az elszálló energiaárak miatt csak mélyült. Ráadásul az áramvisszatápláló (rekupációs) rendszer egyelőre csak részlegesen működik, pedig ez például az Alstom szerelvények esetében 27-30 százalékos energiamegtakarítást tesz lehetővé.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 22. 19:22
×
×
×
×